marți, 19 martie 2013

As vrea sa fiu Alice in Tara Minunilor

Fiecare dintre noi si-a dorit, atunci cand era mic, sa  devina ceva sau cineva  anume in  aceasta  viata. Eu  imi  doream sa  fiu Alice  si sa  traiesc in  Tara  Minunilor. Dar daca  ma  gandesc  mai  bine, dorinta chiar mi s-a indeplinit. De fapt, cred ca toata  viata am  trait in  Tara Minunilor, insa  doar de  curand am  reusit sa realizez  acest  lucru. Am inceput sa constientizez  acest adevar odata cu deplasarile petrecute in  strainatate in  ultima  vreme. Acestea mi-au deschis cu adevarat ochii.
Si de  fiecare data cand ajungeam in  alta tara straina, imi intaream convingerea ca  traiesc, intr-adevar, in  Tara Minunilor. Vorbesc cat se  poate de  serios, chiar nu am consumat bauturi alcoolice azi...E, poate  doar un  martini alb, servit  cu o  maslina  verde,  putin mai devreme... Dar  nu    avea  cum sa imi afecteze atat de  profund  gandirea un  simplu  pahar de  martini, poate  doar m-a  ajutat sa  gandesc cu mai multa  claritate. 
Asadar, cum  va  spuneam,  Romania este, cu  adevarat, Tara Minunilor. Doar  aici poti sa gasesti, de-a  lungul fiecarui kilometru de  sosea, cratere imense, asezate  strategic unele langa  altele si aparute din  motive imposibil de  explicat de catre cei responsabili cu intretinerea acestor  sosele. Mirarea  responsabililor  referitor la acest fenomen nemaiintalnit atinge  proportii hiperbolice, avand in vedere devotamentul si daruirea cu care au participat la  construirea acestor drumuri. Am  constatat ca parcurgerea unui  drum de  50 de  km cu masina  prin  Romania seamana foarte mult cu un spectacol de  rodeo, avand in  vedere senzatiile tari la  care  esti supus pe  masura ce  incerci sa  ajungi intreg la  destinatie. Toate acestea in  comparatie cu alte  tari occidentale, in  care, un  drum fara cratere, pe  care simti ca  masina  iti pluteste, atat de  lin si de  linistitor, este luat drept  ceva  comun si  plictisitor. Cui ii mai trebuie astazi drumuri fara  cratere uriase care  sa iti faca  masina  sa  scartaie din toate incheieturile? Nu ar fi  foarte cool, nu? Daca nu  am  avea 15  gropi la  fiecare metru patrat parcurs? Am  fi  prea banali, prea  lipsiti de  farmec, cred...
Astfel ca,  avand in  vedere acest fenomen atat de  rar si as putea  spune  unic printre  tarile europene, tara  noastra poate fi catalogata, cu  siguranta, drept Tara Minunilor, iar  pentru ca  eu continui sa  traiesc  intr-o astfel de  tara, cu  siguranta ca  sunt  Alice, din  Tara Minunilor... Cand  eram  mica  imi  doream sa fiu Alice  in  Tara  Minunilor, dar acum,  cand  visul mi s-a indeplinit, nu mai  vreau sa fiu Alice,  vreau sa  evadez  din  aceasta lume  fermecata...Sau  cel putin  imi doresc  sa traiesc  intr-o Tara a  Minunilor care sa nu fie  Romania...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu