sâmbătă, 3 octombrie 2015

Monthly recap: septembrie 2015

Luna septembrie a  fost luna vacantelor pentru noi, luna in care am descoperit locuri noi si ne-am reintalnit cu oameni dragi noua. Dupa cum ti-am povestit deja, inca de anul trecut m-am gandit la o vacanta de vara in Italia si pana la urma am reusit sa o am. Bine, a  fost o vacanta de toamna in Italia, dar intelegi care e ideea (in mintea mea, vacanta de vara e obligatoriu la mare, dar vacanta de vara s-a mutat in septembrie:)))...). M-am  bucurat  enorm ca  am reusit sa vad aceasta tara frumoasa si mai jos o sa iti povestesc pe scurt cam ce am vazut pe acolo si nu numai:


1. Lido di Camaiore, Italia - soare, mare, plaja, valuri, adica, intr-un cuvant, relaxare. De bronzat, ne-am bronzat la  nori, mai mult, dar a fost ok si asa. Am facut baie in mare si ne-am luptat cu valurile naravase, am dormit pe plaja si am admirat apusuri superbe in timp ce savuram un latte macchiato delicios. Statiunea e faina, linistita, cu o faleza lunga, cu un dig interesant, cu pista de  biciclete si cu  muuulte "stabilimenti balneari" care detin armata de  sezlonguri de pe plaja.  Mancarea e  buna, dar n-am gasit prea multe osterii si trattorii, asa cum imi doream eu, deci la capitolul acesta am fost putin dezamagita. Alt  minus a fost faptul ca  nu am  avut parcare la  hotel. Dar e ok, pentru ca eu am ales  hotelul, stiind ca  nu are parcare si in plus, fiind extrasezon, nu a  fost aglomerat.

2. Gradinile vilei Garzzoni, Italia - imi doream de  mult sa vizitez astfel de  gradini in Italia si uite ca  am reusit acest lucru chiar cu ocazia primei vizite in aceasta tara frumoasa. Gradinile vilei Garzoni sunt frumoase si intretinute. Imi pare rau ca vila nu este deschisa turistilor, pentru ca eu cred ca ar avea si mai mult succes daca s-ar putea vizita si vila. Cel mai mult mi-a placut cu se vede Vila, cu satul asezat in spatele acesteia, de pe dealurile din apropiere.

3. Gradinile vilei Reale, din Marlia, Italia - Gradinile acestea au avut un aspect putin mai rustic, in mare parte. Multe cladiri sunt in  ruina aproape, lucru care confera un aspect destul de sumbru locului. Plus ca lacul era golit pentru a fi curatat. Dar nu conteaza, noi tot am gasit niste locuri frumoase acolo, chiar deosebite as putea  spune.

4. Lucca, Italia - micul oras  fortificat mi-a furat inima din prima clipa in care i-am vazut zidurile de  piatra. E o placere sa te plimbi pe strazile inguste, sa poposesti in piatete si sa admiri arhitectura bisericilor. In Lucca trebuie neaparat sa urci in turnul Guinigi (turnul cu copaci), caci panorama asupra orasului este nemaipomenita. A, si sa nu uiti sa gusti din sosurile cu trufe din magazinul pe care il gasesti pe stradutele inguste (n-ai cum sa il ratezi, daca si eu l-am gasit, sigur il gasesti si tu).
Panorama din turnul Guinigi

5. Cinque Terre, Italia - cele 5 sate pescaresti, aflate in patrimoniul UNESCO datorita frumusetii lor, sunt obiectivul principal vizat de mine in aceasta vacanta. Am auzit pe  multi spunand ca nu este atat de  frumos pe cat se spune, dar eu ii contrazic si iti spun sa  nu ii crezi: chiar este atat de frumos pe cat se spune, poate chiar si mai frumos, caci e  greu de  descris in cuvinte un astfel de loc. Cel mai  mult  mi-au placut  Riomaggiore, Vernazza si Monterosso. Cum sunt? Ei  bine, o sa iti povestesc in articolele ce  urmeaza. Si te  asigur ca  nu vei regreta ca le-ai citit. Eu am fost pur si simplu fascinata de aceste sate pitoresti. Cel mai mult mi-a placut peisajul din Riomaggiore si cel din Monterosso. Nu mi-a placut prea  mult ca am avut de urcat o gramada de trepte pana la  Corniglia, care este cocotat pe  o stanca, dar oricum a meritat, caci peisajul este deosebit de acolo de  sus.
Riomaggiore
6. Pisa, Italia - am vazut  Piata  Miracolelor cu  faimosul Turn Inclinat, care este foooarte  inclinat:)). Intreaga piateta este  inclusa pe lista patrimoniului mondial UNESCO. In rest nu am vazut prea multe, deoarece, din motive de sanatate, a  trebuit sa  scurtam vizita. Oricum, ceea ce am vazut a  fost suficient si ma  bucur ca am reusit sa ajung si in acest loc  deosebit. La  Pisa m-au stresat sutele de imigranti care  voiau cu tot dinadinsul sa imi vanda ceva, orice (mai degraba sa imi bage ceva pe gat). Mi s-au parut mai agresivi si mai enervanti decat cei din Paris...

7. Manastirea Prislop, Romania - cu  mormantul lui Arsenie Boca sau fara el, pentru mine manastirea este un loc sfant, in care pot sa imi gasesc linistea sufleteasca. Am vizitat pana acum multe manastiri din  Romania si toate au o frumusete aparte, iar  manastirea Prislop nu face exceptie. Articolul despre  manastire va fi o premiera pe  blog, caci va  fi primul articol despre un  loc vizitat in Romania.

Dupa  cum ai observat poate, doar primul punct are linkul spre articol, caci momentan, este singurul articol scris despre vacanta in Italia. Pe  masura ce  voi scrie articolele, voi atasa si aici linkurile. Cred ca este prima data cand fac o recapitulare inainte de a  termina articolele aferente, dar nu este nicio problema, caci este un inceput pentru orice.

Si acum, dupa cum te-am obisnuit, te las cu pozele mele preferate din septembrie (si a fost destul de greu sa le aleg, crede-ma):
Vila Garzzoni
Lido di Camaiore
Monterosso, Cinque Terre
Tie care  poza iti place mai mult?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu