marți, 8 septembrie 2015

Lyon: parcul Tête d'Or

Cu fiecare vizita la Lyon mai descopar un coltisor din acest oras superb, primul oras francez vazut de mine, in urma cu cativa ani. Cred ca sunt atat de atasata de Lyon tocmai pentru ca este primul oras de pe teritoriul Frantei pe care l-am vizitat (bine, asta pe langa faptul ca avem rude dragi acolo)... Si ma  bucur enorm ca de fiecare data cand revin la Lyon sunt surprinsa de faptul ca inca mai exista ceva ce nu am ajuns sa vad. Astazi pot spune ca am vazut trei fete ale orasului: Lyonul iarna, imbracat in haine de sarbatoare, Lyonul primavara, pregatindu-se sa revina la viata si Lyonul vara, verde si stralucitor. Mai trebuie sa il vizitez si toamna si am bifat toate anotimpurile din calendar.


Dupa cum spuneam, am fost la Lyon in august, ca sa ne reintalnim cu rudele noastre si cu aceasta ocazie, am facut o plimbare prin Parcul Tête D'Or, loc in care imi doream de mult timp sa ajung.
Parcul  Tête D'Or se gaseste pe malul Rhône-ului si are gradinile concepute in stil englez. In 1857 au inceput lucrarile de amenajare a  parcului, lucrari ce au durat aproximativ 5 ani de zile. In parc accesul se face prin 7 porti, dintre care cea mai importanta este Porte des Enfants du Rhône, deoarece dupa ce treci de aceasta poarta ajungi direct pe malul lacului pe care parcul il gazduieste, un lac cu o suprafata de 16 hectare. Cat priveste numele parcului  ("Capul de aur", in traducere), acesta este legat de o veche legenda care spune ca o comoara (in special un cap al lui Cristos, de aur), se afla ingropata undeva in interiorul parcului.
Parcul gazduieste o gradina zoologica si o gradina botanica. Gradina zoologica a fost creata in 1858 si este una dintre cele mai vechi din Europa. Eu, pe parcursul plimbarii mele am ajuns sa vad doar girafele si caprioarele. Cam putin, e drept, dar te las pe tine sa descoperi singur restul si sa imi povestesti apoi si mie.
Initial, gradina de plante a orasului a fost conceputa in 1796 pe colinele din Croix-Rousse, insa ulterior a fost mutata, incepand cu 1857, in interiorul Parcului  Tête D'Or. In parc se gasesc peste 8800 de arbori, dintre care se remarca platanii care depasesc 40 metri inaltime si arborii de ginkgo biloba. In parc exista si niste sere imense, insa la ora la care am ajuns eu acolo acestea erau inchise. Serele se viziteaza doar sub supravegherea unui ghid si, evident, contra cost. Accesul in restul parcului este gratuit, asa ca  bucura-te de o plimbare relaxanta prin acest parc deosebit.
Porte des Enfants du Rhône








Girafele luau masa
Intrarea in sere






2 comentarii:

  1. Damn girl, dar tu scrii, nu te incurci! Foarte interesant articolul si foarte frumoase pozele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, esti foarte draguta:)! Ma bucur daca ti-a dat vreo idee!

      Ștergere