sâmbătă, 12 septembrie 2015

Monthly recap: august 2015

 Luna august a fost atat o luna a premierelor cat si a reintalnirilor cu locuri dragi. Locurile noi vizitate mi-au facut zilele mai frumoase si m-au imbogatit sufleteste. Am constatat ca este interesant sa cunosti locuri noi, dar si ca revenirea in locuri in care ai mai fost te poate surprinde. Mai jos iti povestesc pe scurt despre ce locuri am vazut luna aceasta. Daca vrei sa citesti articolele pe larg, despre fiecare loc in parte, apasa pe textul de la inceputul fiecarei sectiuni. Articolele, mai ales cele despre Paris si Versailles contin destul de multe informatii practice, care s-ar putea sa iti fie de folos. Dar sa le luam  pe rand:
1. Paris - anul acesta am ajuns pentru prima data la Paris, orasul pe care imi doream sa il vizitez de ani buni. Imi pare rau ca am petrecut atat de putin timp aici, dar stiu ca o sa revin destul de des ca sa ii descopar toate secretele. Per ansamblu mi-a placut totul, singura chestie mai neplacuta a  fost faptul ca Champ de Mars a fost acoperit cu o mare de oameni  (atat de aglomerat a fost acolo), asa ca nu am putut sa admir Turnul Eiffel din acel loc. Insa tot cred ca de la Trocadero ai cea mai buna vedere catre Turnul Eiffel.

2. Castelul Versailles - O minune de castel, trecut pe lista patrimoniului mondial UNESCO. Nu prea exista cuvinte care sa poata descrie minunatiile pe care le poti vedea acolo. Daca ar fi sa descriu locul in trei cuvinte, probabil ca as spune asa: opulent, exuberant, extravagant. Este o experienta extraordinara sa vizitezi acest loc si trebuie sa ii aloci cel putin o zi intreaga ca sa simti cu adevarat pulsul locului. Ceea ce m-a deranjat este multimea halucinanta de turisti care viziteaza interiorul. Nu ai loc sa pui un ac intre tine si alta persoana, dar mai sa poti admira in voie totul. Despre Versailles am scris patru articole si am pus linkul catre ultimul, pentru ca acolo gasesti legaturile catre primele trei articole.

3. Luxemburg - nu stiu de cate ori trebuie sa merg la Luxemburg ca sa pot spune ca am vazut tot ce are de oferit acest oras frumos. Deja am fost de 3 ori acolo si de fiecare data am descoperit un lucru nou. Plus ca de fiecare data l-am vizitat intr-un anotimp diferit. Am vazut Luxemburgul iarna, chiar in prima zi a anului, cand era destul de pustiu, avand in vedere ca majoritatea cetatenilor dormeau dupa petrecerea de Anul Nou. Am vazut Luxemburgul primavara, cand natura a  inceput sa revina la viata si cand totul a inceput sa capete culoare. Si am vazut Luxemburgul vara, cand Cornisa a capatat o stralucire aparte, scaldata de razele soarelui de vara. Mai ramane sa vad Luxemburgul toamna. Sunt curioasa ce o sa mai descopar atunci. 

4. Lyon - la Lyon merg pentru a  nu stiu cata oara deja si nu ma mai satur de acest oras fascinant. De fiecare data mai descopar cate o bucatica din farmecul sau si nu pot decat sa ma bucur cu fiecare lucru nou descoperit. De data aceasta am facut o plimbare prin parcul Tete d'Or, locul de relaxare al lionezilor, un parc complex, cu piste de biciclete, banci, caprioare, girafe, un lac pe care te poti plimba cu barca, si o sera de flori imensa.

5. Pérouges - stii ca am o obsesie pentru satele medievale, iar Pérouges nu a  facut exceptie. Este atat de pitoresc, atat de fermecator si de colorat, incat nu ai cum sa nu te indragostesti de el iremediabil.  Mi-a placut totul acolo, mai putin faptul ca nu se poate intra in sat cu un carucior pentru bebelusi. Inteleg ca se doreste pastrarea intacta a locului, dar pentru cei cu bebelusi este cam dificil sa ii tina atat in brate.

Cam asta am vazut eu in luna august...Locurile noi pe care le-am vazut au fost impresionante, iar cele pe care le-am revazut, m-au surprins datorita faptului ca am descoperit coltisoare pe care nu ajunsesem sa le exporez in vizitele anterioare.
He, he, si cu acest articol, luam pauza doua saptamani. Luna septembrie aduce concediul la mare pe care il astept de atat de mult timp, asa ca voi lua o pauza bine-meritata, spun eu, de la postat articole. Oricum, cand ma voi intoarce voi avea multe sa iti povestesc, caci o sa vizitez o tara in care nu am mai fost pana acum. O sa am multe de explorat, pe mai multe planuri, asa ca abia astept sa ajung acolo. Pana la urmatorul articol, te las cu fotografiile mele preferate de luna aceasta:
Luxemburg

Pérouges

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu