marți, 22 martie 2016

Olanda: targul de Craciun din Maastricht

Anul trecut in decembrie am vrut sa imi fac un cadou frumos de ziua mea si la ce crezi ca m-am gandit? La o excursie (bineinteles) in Olanda, la Maastricht. De ce  tocmai acolo? Pai in primul rand pentru ca nu este atat de departe, apoi pentru ca am vrut sa mai bifez o tara noua pe lista si apoi pentru ca am vrut sa vad un targ de  Craciun din alta tara (din nou). Asa am reunit mai multe obsesii si rezultatul a  fost excursia la  Maastricht. Sincer nu a  fost o vizita in care sa bifez obiective  turistice, mai ales pentru ca  acest oras nu este, in sine, un oras foarte turistic. Intr-adevar, este mai mult cunoscut datorita asocierii sale cu ideea de Uniune Europeana, deoarece acolo s-a semnat Tratatul privind Uniunea Europeana in anul 1992. Pentru noi a  fost o vizita legata exclusiv de targul de Craciun de acolo. Si ne-a placut  foarte mult! Mai mergem si alta data!
Piata Vrijthof, in care a fost organizat targul de Craciun

Centrul vechi din Maastricht este surprinzator de  frumos, ca in orice alt oras european care se poate lauda cu ani intregi de istorie la care au asistat strazile pavate inguste si casele vechi si cochete. La Maastricht am invatat, sau mai bine zis am putut vedea cu ochii nostri multe dintre elementele caracteristice pentru Olanda. De exemplu,  orasul este plin de  biciclete, olandezii sunt blonzi cu ochi albastri, nivelul de trai este foarte ridicat iar campie este cat vezi cu ochii. Acestea sunt doar cateva exemple care mi-au trecut repede prin minte. Apropo, daca in Italia era sa ne calce un scuter pe trecerea de pietoni, in Olanda exista pericolul sa fii calcat de o bicicleta si pe trotuar, si pe  sosea si pe  trecerea de  pietoni si in pietele  publice. E plin de  biciclete, la  propriu. Asa ca, iti recomand sa ai grija sa nu fii calcat...de o bicicleta.
 

 



Bazilica St. Servatius vazuta din Roata Mare

Cladirea primariei din Maastricht



 


Vitrina
 
Targul de Craciun s-a tinut in piata centrala, numita Vrijthof si sincer, a fost destul de  mare. Pe langa tarabele cu mancare sau cu diverse decoratiuni de  craciun, targul a avut si o roata mare (cu care bineinteles ca ne-am plimbat) si un patinoar. Din punctul meu de  vedere, a fost un targ destul de  complet, care a reunit mai multe elemente specifice unui astfel de  eveniment. Bineinteles ca am degustat si cateva produse de sezon ( carnatii, de care se pare ca nu scap nici in Olanda, dar cum sotului meu ii plac, a fost ok) si specific olandeze ( poffertjes - o varianta  de  clatita in  miniatura, dar care are o cu totul alta textura decat clatita traditionala pe care o cunoastem noi - merita incercat, macar ca sa stii despre ce este vorba, apoi te decizi daca mai vrei si a  doua oara).
Poffertjes

Pentru ca in oras nu sunt atatia turisti, a fost placut sa observam obiceiurile si stilul de viata al olandezilor. Chiar daca nu erau multi turisti, in oras se vorbea mult engleza si franceza, lucru ce mi s-a parut interesant si m-a si bucurat, in acelasi timp.
Ceea ce mi s-a mai parut deosebit este stilul architectural specific olandez. Multa caramida si  cladiri aliniate perfect de-a lungul strazii, locuinte mici si practice, vopsite in nuante inchise, de obicei, si inveselite din loc in loc cu cate o usa de intrare colorata in rosu sau in alta culoare aprinsa.

Mi-a placut  mult Maastricht si cu siguranta o sa mai merg acolo. Impresia asupra orasului a  fost puternica si pentru ca a  fost pentru prima data cand am intrat in contact cu Olanda. Cel putin architectural seamana putin cu Belgia, dar totusi experienta a  fost diferita.
Despre Olanda iti mai povestesc in curand, caci planuiesc o vizita mai amanuntita in viitorul apropiat. Pana  atunci insa, sper ca te-am ajutat sa iti faci o idee despre un targ de  Craciun olandez si despre aceasta tara mica si frumoasa.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu