luni, 18 mai 2015

Cum am vizitat Trierul intr-o singura zi

Majoritatea marilor orase au fost intemeiate in urma cu sute de ani, asa ca,  pare ceva normal atunci cand auzi ca un oras  dateaza din secolele XII sau XV, de exemplu. Dar cand auzi ca orasul pe care vrei sa il vizitezi dateaza dinaintea erei noastre, atunci devii mult mai atent si mai interesat. Tocmai ce am vizitat Trierul, oras situat in landul german Rheinland Pfalz, care dateaza....
ai ghicit....din secolul I i.Hr.
Atunci cand m-am documentat despre Trier, mi-am spus  in  minte  "O, trebuie sa vizitez acest oras, macar de curiozitate!". Cu toate ca eram curioasa, la  prima vedere, m-am gandit ca Trierul nu poate fi ceva mai mult decat orice alt oras vechi pe care l-am vizitat pana acum. Insa cand am ajuns acolo si am inceput sa fac turul orasului, mi-am schimbat parerea si am realizat ca am tratat acest oras frumos cu superficialitate. Orasul isi striga povestea prin fiecare zid, prin fiecare piatra din aleile vechi, prin fiecare locas de cult, prin fiecare statuie care se  odihneste pe peretele multor cladiri istorice din oras. Multa istorie, multe influente care si-au lasat de-a lungul secolelor amprenta asupra acestui oras minunat.
Contrar obiceiului, am inceput turul orasului cu obiectivele indepartate si am terminat cu cele din centrul orasului. Astfel, va prezint mai jos locurile vizitate in excursia mea de o zi la  Trier:
1. Palace  Garden - am parcat chiar langa Palace Garden, asa ca acesta a  fost primul obiectiv vizitat. Locul este superb, gradinile sunt concepute in stil baroc, cu alei lungi strajuite de statui albe, cu spatii verzi impecabile si cu bolte de verdeata pe sub care te poti plimba o zi intreaga. Mi-ar fi placut sa scriu un articol asezata pe una  dintre bancutele presarate din loc in loc pe marginile aleilor. Cred ca  o sa trec acest gand  pe  lista  lucrurilor de  facut in viitor.






2. Bazilica St. Mathias - urmatorul obiectiv vazut a fost bazilica Sf. Mathias, care se  afla destul de  departe de  centrul orasului. Noi am  mers pe jos pana acolo, dar pentru ca a fost o zi frumoasa si calda, plimbarea aceasta a  fost o incantare. In vremurile stravechi in acest loc a fost o manastire, care a trecut la  ordinul Benedictinilor inca din 977 d.Hr. De-a lungul secolelor, locasul de cult a  suferit tot felul de modificari si restaurari, iar astazi gazduieste mormantul Sfantului Matthias. Interiorul nu este  foarte spectaculos, insa fatada bazilicii are niste sculpturi destul de  interesante.



3. Promenada raului Mosel - De la  bazilica Sf. Matthias ne-am indreptat spre Podul Roman, si am ales sa  mergem chiar pe  malul raului Mosel. Raul Mosel strabate 3 tari, Franta, Luxemburg si Germania si se varsa in fluviul Rhin la Koblenz, in Germania. Faleza ce serpuieste de-a lungul raului este superba si este umbrita de un sir lung de copaci. Poti sa te plimbi in  liniste, poti sa  faci  jogging sau sa  te plimbi cu  bicicleta. Privelistea este extraordinara! Poti sa o admiri de pe o banca, la  umbra unui castan inflorit. Mie aceasta  plimbare mi-a facut ziua mai buna.

  






4. Podul Roman - De la podul aflat chiar langa  Bazilica Sf. Matthias, urmatorul pod, in directia centru, este  chiar Podul Roman. Aceasta  structura veche reprezinta cel mai vechi pod din tara, care se afla inca in folosinta. Podul are 9 stalpi sustinatori, care stau si astazi drept dovada a gloriei unor vremuri de  mult apuse. Partea superioara  a podului a suferit mai  multe  reconditionari de-a lungul timpului. Pentru pasionatii de poduri vechi, este un loc superb ce  poate fi imortalizat in fotografii.

5. Centrul Vechi - cu  piata principala Hauptmarkt - nu prea exista cuvinte care sa  descrie aceasta piata  deosebita. Cladirile vechi, bogat ornamentate, care strajuiesc piata, iti fura privirile din prima clipa. Este dragoste la  prima  vedere, ce sa mai spun! In piata gasesti o cruce pe o coloana  romana, care este  o copie a  originalului si fantana Sf. Petru, care dateaza din anul 1595. Tot aici o sa  descoperi ca  exista si cea  mai veche  farmacie din Germania.



 
6. Biserica St. Gangolf - initial nu ne-am dat seama unde se  afla  biserica, deoarece fatada este in renovare, insa am reusit sa o descoperim pana la urma si m-am bucurat foarte tare pentru ca am vizitat-o.  Biserica actuala este construita in stil gotic, cu accente  baroce, care au fost adaugate mai tarziu, si dateaza aproximativ din anii 1200 - 1300. In  interior aceasta  mica bisericuta are un tavan cu niste ornamente  extraordinare, care  merita vazute.

7. Porta Nigra - este  un adevarat simbol al  orasului, un monument care iti sopteste  povesti vechi de  mii de ani. Porta Nigra a facut parte dintr-un sistem de  patru porti de  acces in oras, de pe  vremea  romanilor. Monumentul asigura paza intrarii nordice in vechiul oras. Cand  o privesti, ai un sentiment de apasare in suflet. Nu stiu de ce...dar parca simti efectiv greutatea anilor pe care ii poarta cu mandrie in spate. Din acest loc poti lua, daca  doresti, trenuletul sau un autocar descoperit pentru un tur al orasului.

8. Domul - un alt simbol al  orasului si o  frumusete arhitecturala, atat la  exterior, cat si la  interior. A fost construit pe ruinele unui palat si ale unei biserici. Interiorul este  grandios si te lasa  efectiv fara cuvinte.



9. Bazilica Sf. Constantin - este  efectiv lipita de Palace Garden, fapt pe care noi l-am sesizat abia la  plecare. In vechime, cladirea a fost construita cu scopul de a  servi drept sala a  tronului. Astazi este  o  biserica  protestanta. Cladirea este  impunatoare  prin marimea sa, dar in prezent doar zidurile mai pot atesta vechimea constructiei, caci interiorul original nu mai exista de multi ani.



 Mie  mi-a  placut  foarte  mult  Trierul si sper sa mai revin aici. Am auzit ca targul de Craciun este  foarte frumos in Trier. Poate la  iarna il mai vizitez o data.
Daca ai vizitat Trierul, cum ti s-a  parut? Ti-a placut sau nu?
Daca nu l-ai vizitat, eu iti recomand sa o faci, pentru ca  merita cu adevarat!

PS1: toate  obiectivele mentionate se viziteaza gratuit! Doar daca vrei sa vezi interiorul Porta Nigra trebuie sa  platesti o suma  modica, aproximativ 2  euro. In rest, spor la  vizitat si la  pozat!

PS2: scriu toate aceste  articole cu un dublu scop: primul: ca sa nu uit locurile pe care le-am vizitat si al doilea: ca sa te  inspir pe tine, cel care citesti acum aceste randuri. Vreau sa  te  determin sa vrei sa  vezi cu ochii tai aceste  locuri, pentru ca degeaba stai si citesti articolele mele, daca nu ai curajul sa mergi apoi si sa vezi cu ochii tai daca e adevarat tot ce am scris eu aici. Pentru ca de cele mai multe ori, nici cuvintele si nici pozele nu reflecta adevarata frumusete a acestor locuri. Indrazneste, fa-ti curaj, calatoreste! Si vei vedea lumea cu alti ochi si vei intelege lucrurile altfel!

Daca  ti-a placut acest articol, da te rog un like sau un share!

2 comentarii:

  1. Trierul este considerat cel mai vechi oras din Germania. Domul si centrul vechi sunt foarte frumoase. Daca mergi la targul de Craciun acolo, sa scrii un articol, caci pe mine chiar ma intereseaza acest subiect.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi-a placut foarte mult domul. Dupa cum am scris si in articol, imi doresc sa merg la Trier pentru targul de Craciun. De fapt, am in plan ca la iarna sa vizitez cat de multe targuri de Craciun reusesc. Bineinteles, voi scrie un articol despre fiecare. Cum Trierul e aproape de mine, mai mult ca sigur voi scrie un articol si despre targul de acolo.

      Ștergere