luni, 22 februarie 2016

Secrete dulci din Luxembourg

Daca  tot am inceput sa iti  povestesc despre locuri pe care le-am vizitat in preajma Craciunului, o sa  continui cu inca  doua  articole de acest  gen. Numai  bine, aveti inspiratie pentru iarna  viitoare si nu  numai. Azi o sa  iti povestesc din nou despre  Luxembourg. Da, stiu, te-ai saturat de Luxembourg, dar crede-ma, merita sa  citesti si acest articol, caci o sa descoperi lucruri noi interesante si mai ales...delicioase.
 La  Luxembourg nu am  ajuns  niciodata inainte de Craciun, asa ca  nu prea stiam cum arata orasul imbracat de  sarbatoare sau ce  presupune  targul de  Craciun  acolo. Cred ca am mai precizat pe  undeva, dar nu mai stiu pe  unde, ca am o  obsesie pentru  targurile de  Craciun. Asa ca, imi face o deosebita  placere sa vizitez orase in preajma sarbatorilor de  iarna, deoarece la targurile de  Craciun simti cel mai bine  spiritul  Craciunului.


O sa  iti povestesc pe scurt  despre cele 3 noi descoperiri din Luxembourg:
 
1. La  targul de Craciun din Luxembourg poti sa  te plimbi cu  Roata  Mare (asta  este o  alta  mica  obsesie - sa ma  dau cu  Roata  Mare  la  targurile de  Craciun, daca se poate  in fiecare an in alt oras sau in alta  tara). Si da, bineinteles ca am facut-o si pe asta (din nou). Privelistea de  sus e super, chiar daca nu am  avut o pozitie foarte buna pentru poze.



2. Fata in  fata cu  cladirea Camerei Deputatilor se gaseste o cofetarie/cafenea unde poti servi prajituri delicioase si ciocolata de casa extraordinara. Localul se  numeste  Chocolate  House si se spune ca  este  cel mai bun local de  acest  gen  din Luxembourg. Eu, sincer, le  dau dreptate celor care  afirma  acest  lucru. Am fost de  doua ori  acolo, iar a  doua  oara am fost  4  persoane si am  comandat  8 prajituri. Mda... stiu...chelnerita  ne-a spus ca nu a  mai vazut niciodata asa ceva si ca o sa  murim de la atata dulce...ei  bine, n-am murit si au fost si  delicioase:)))). Plus ca  au un fel deosebit de a  servi ciocolata  calda: o cana cu lapte cald si o lingurita cu ciocolata. Foarte interesant si foarte bun, in acelasi timp.


 

Dezmat culinar...:)))))

Ciocolata calda

3. Intr-unul dintre articolele despre Luxembourg ti-am povestit despre o biserica  protestanta pe care am vizitat-o si care mi-a placut  mult - Dreifaltigkaitskirche. Ei bine, am intrat intr-o duminica in acea biserica si am picat  fix in  mijlocul slujbei. O slujba  foarte  frumoasa, caci doamnele care  cantau aveau o voce cu adevarat dumnezeiasca. La inceput am  ezitat sa  intram, ca sa  nu deranjam, dar  am  fost  poftiti inauntru si ne-am asezat in ultimul rand, ca sa putem admira in voie  biserica si pentru a asculta cantecele religioase. O sa  spun doar ca  noi eram  singurii de culoare alba  din incapere...asta ca sa intelegi la ce  fel de  cantece religioase ma refer. Eu personal nu am mai asistat la o astfel de  slujba live, pana acum, asa ca m-a impresionat foarte tare. Doamnele  acelea chiar au o voce  deosebita!!! Asa ca, daca treci duminica  prin Luxembourg, ar fi interesant sa intri cateva  minute si in aceasta  biserica, in timpul slujbei, caci experienta  este deosebita.


Cam acestea  sunt noutatile despre  Luxembourg, pe care am  vrut  neaparat sa le impartasesc cu tine. Recomand  cu drag toate cele  trei experiente, caci fiecare are ceva deosebit care o sa iti ramana  in amintire.

Si  zi cu soare, in decembrie, pe  Cornisa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu