luni, 22 februarie 2016

Strasbourg-ul de Craciun

Am  lipsit destul de pe blog, asa-i? Ei  bine, m-am intors si incerc sa gasesc o varianta convenabila de a  posta din  nou regulat, avand in vedere schimbarile din ultimul timp din viata mea. Dar sa  vorbim despre lucruri mai interesante, nu? Chiar daca a  trecut  perioada sarbatorilor de iarna, o sa iti povestesc astazi despre un oras deosebit din  Franta, care m-a cucerit de prima data cand l-am vazut. E drept ca am vazut acest oras frumos de doua ori deja, in aceeasi imprejurare: cu ocazia Craciunului. Dar sa iti spun despre ce  oras tot bat campii eu aici, nu (de parca nu ar fi evident din titlu...)? Este  vorba despre Strasbourg, unul dintre cele mai pitoresti orase ale Frantei (dupa  mine) si locul in care isi au sediul o parte dintre Institutiile  Europene. Pe  vremea cand am fost prima data la Strasbourg nu abordam vizitarea unui loc in felul in care o fac astazi, asa ca, ajungand si a  doua oara acolo, am vazut lucrurile din alta perspectiva, si in  plus, am descoperit lucruri noi (ca de  fiecare  data cand merg de mai multe ori in acelasi loc).
 

Iti spuneam ca am  vizitat Strasbourg-ul cu ocazia  Craciunului, adica cu doua zile inainte de  Craciun, de fiecare data. Am o mica  obsesie pentru pietele de  Craciun (pe langa restul obsesiilor  mele legate de calatorit - cred ca as putea face o lista intreaga cu astfel de  obsesii), iar Strasbourg-ul este printre orasele cu cele mai frumoase piete de Craciun si cele mai frumoase decoratiuni de Craciun pe care le-am vazut pana acum. Cand  spun decoratiuni de  Craciun, nu ma refer la cele pe care le poti cumpara la  targul de  Craciun, cu toate ca si acelea sunt  frumoase, ci ma refer la decoratiunile cu care sunt ornate fatadele cladirilor din centrul vechi. De doua ori le-am vazut, de doua ori au fost diferite si de  doua ori am ramas fara cuvinte - cam asa de frumoase sunt!
Preferatele mele
 
Acum, inainte sa iti povestesc care a fost itinerariul plimbarii, o sa  iti spun ca Strasbourg se  afla la aproximativ 130 km de  Saarbruecken, fie pe autostrada, fie pe  national, dupa cum iti place. Pe  autostrada, fireste, platesti, taxa fiind in  jur de 6  euro, iar pe  national poti admira micile  localitati prin care treci, cu niste casute si stradute foarte dragute si  romantice. Eu am fost si pe  autostrada si pe  national, si pot sa iti spun ca  ambele variante au si dezavantaje si avantaje. Acum, tu stii cam ce te avantajeaza si ce  iti doresti de la  excursia aceasta. Uneori calatoria in sine poate fi mai frumoasa decat destinatia...
 

 



 

 
Ok, acum sa trecem la plimbarea in sine: am parcat langa  gara, in  parcarea  ST. Aurelie, care are  preturi normale (caci am inteles ca  sunt unele parcari cu preturi  bomba). De la  gara am luat-o pe  straduta perpendiculara pe  gara, o straduta plina de magazine cochete, ciocolaterii, patiserii si altele. La  un  moment dat, in partea dreapta se deschide o strada pe care poti ajunge in  Petit France, insa noi am lasat acest loc pentru mai tarziu, si ne-am continuat drumul pana in Place  Kleber, trecand si pe langa  galeriile  Laffayette. Am uitat sa  precizez ca in fata garii ne-a  intampinat deja un  mic targ de Craciun, apoi in  Place  Kleber, la  fel. De fapt, in  Strasbourg, in toate pietele  publice  este un mic  targ de  Craciun, cu o  anumita  tema. Din  Place  Kleber, unde apropo, poti admira un  brad imens, ne-am  continuat drumul spre catedrala  Notre Dame de Strasbourg, principalul obiectiv  vizat de  noi. Pana am ajuns  acolo, ne-am mai oprit intr-un targ de  Craciun, unde se aflau standurile cu mancare si am gustarit si noi ceva, dupa care am  baut si un vin fiert, ca sa ne mai incalzim putin, cu toate ca  era destul de  cald, in  jur de 14  grade. Apoi am ajuns la  catedrala si am stat putin la coada ca sa intram. Se pare ca evenimentele  tragice de la  Paris au avut drept consecinta luarea unor masuri de securitate suplimentare, caci la intrarea in  catedrala erau plasate forte de ordine care perchezitionau lumea care intra, iar accesul pe platforma catedralei a fost interzis. Cand  am  fost prima data la  Strasbourg accesul in  catedrala era  liber si am  putut urca pe platforma. O sa  combin putin pozele din cele doua excursii, ca sa  iti faci o idee despre tot ce  am povestit eu aici.
Asa se  vede orasul de pe platforma catedralei...
 
Catedrala Notre Dame de Strasbourg este una dintre preferatele mele, deoarece imbina niste detalii deosebite care o fac unica si interesanta. Catedrala a  fost construita in  stil  gotic intre  anii 1176 si 1439 si se spune ca poate fi  vazuta de departe, din campiile Alsaciei, de la culmile  muntilor  Vosgi sau din Muntii Padurea Neagra. Acest lucru se datoreaza faptului ca inaltimea catedralei este de 142 de metri, aspect ce  a clasat-o drept cea mai inalta cladire din  lume din 1647 pana in 1874 (adica  timp de 227 ani, ceea ce  este  enorm). Astazi catedrala Notre Dame de  Strasbourg este  a 6-a cea mai inalta catedrala din  lume. Atat exteriorul, cat si interiorul sunt  adevarate opera de arta, insa in interior vei descoperi doua elemente care o deosebesc de celelalte catedrale: stalpul  ingerilor si ceasul astronomic. Stalpul ingerilor se afla in apropierea ceasului astronomic, asa ca nu ai cum sa il ratezi. Ceasul astronomic ce poate fi admirat astazi a fost construit intre anii 1838 si 1843. Partea astronomica a ceasului este foarte exacta, putand indica data in care cade Pastele in fiecare an, anii bisecti, datele fiecarui echinoctiu, timpul solar, ziua saptamanii, luna, anul, semnul zodiacal, fazele lunii si pozitia unor planete. Se spune ca aceasta masinarie complexa a  fost proiectata ca sa indice toate cele mentionate pe o perioada de  timp nelimitata, iar creatorul sau a  fost orbit  dupa ce si-a desavarsit opera, pentru a nu mai realiza ceva asemanator in viitor. Ceasul functioneaza si astazi si ne-am convins de acest lucru cand am vazut cum una dintre statuetele care inchipuie un inger a  sunat clopotelul pentru a anunta ora 15.00.
Ceasul astronomic
Stalpul cu ingeri
 
Dupa ce am admirat interiorul catedralei, ne-am indreptat spre casa de bilete pentru platforma catedralei (pretul este de aproximativ 5 euro, parca) si am constatat ca accesul pe platforma este suspendat. Mi-a parut rau ca nu am mai putut urca inca o data acolo sus, caci privelistea este cu adevarat deosebita. In drum spre Petit France ne-am mai invartit putin in  jurul catedralei, numai bine pentru a asista la reprezentatia unui grup de muzicanti (stii cat imi place  muzica de strada).





 
Petit France, sau in traducere, Mica  Franta, este un cartier vechi situat pe  Marea Insula din Strasbourg, insula impanzita de canale. Micul si  pitorescul cartier, cu casutele sale colorate si pline de farmec, cu strazile sale pietruite si inguste, se afla pe  lista patrimoniului UNESCO inca din anul 1988. Mie mi-a placut la nebunie Petit France si sper sa revin acolo si vara, cand un spectacol si mai frumos incanta ochii celui care este in cautare de locuri de neuitat. Pe  unul din canale vei descoperi Les Ponts Couverts si barajul Vauban, insa noi nu am mai ajuns pana la ele si ne-am multumit sa le admiram din departare. Plus ca  trebuie sa mai am ceva de explorat si data viitoare cand ajung la  Strasbourg, nu?
Casute de  poveste si canale inguste
Stradutele mele preferate!!! Le-as fi fotografiat pe toate, daca se putea:)))
Love, love, love... (daca  tot a  fost Ziua Indragostitilor)

In mare, cam aceasta a fost vizita mea in  pitorescul si fermecatorul Strasbourg si sper sa mai urmeze si altele, pentru a putea sa ii descopar toate secretele.
Tu ce parere ai despre acest oras? L-ai vizitat iarna sau vara? Cand ti se pare cel mai indicat sa il vizitezi?
Strasbourg-ul vazut de pe  platforma  catedralei
 

2 comentarii:

  1. Am fost acum doi ani imediat dupa Craciun, inca era deschis targul. Mi-au placut si orasul in sine, cu tot cu Petite France, dar si piata de Craciun cu toate ornamentele de pe cladiri. Dar cel mai mult cred ca mi-a placut choucroute-ul. L-am mancat la un restaurant traditional, chiar in Petit France, la parterul unei case "de turta dulce", iar inauntru era cald si atat de frumos decorat totul, in stil alsacian. Lohkäs se numeste localul, il recomand. Am si aici in Tours un restaurant alsacian pe care il frecventez, dar nu-i acelasi lucru. Si nici choucrute-ul la fel de bun :)). O sa revin cu siguranta la Strasbourg, este unul dintre orasele mele preferate din Franta. As vrea sa mai vad targul de Craciun, dar parca mi-ar placea Alsacia si vara...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa retin restaurantul si o sa il incerc si eu data viitoare cand trec pe acolo. La Strasbourg si eu planuiesc sa ajung vara, doar ca sa vedem in care vara:)). Momentan nu este in program, dar cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, cine stie... poate ajung chiar vara aceasta...

      Ștergere