joi, 23 aprilie 2015

Luxemburg- orasul Echternach

Cand  spui  Luxemburg, te  gandesti la  orasul  Luxemburg si atat. Putina  lume constientizeaza  faptul ca  Luxemburg este  un principat in care poti vedea si altceva in afara de capitala. Este adevarat, poate nu sunt  multe  de  vazut, poate nu sunt  lucruri impresionante si  impunatoare, dar totusi, sunt  niste  locuri cu  o  poveste si  o  istorie in spate. Iar cum  mie  imi plac locurile in care nu prea merge  nimeni, locuri secrete, cum imi place sa  le  spun, am decis, intr-un  weekend, acum cateva  saptamani, sa  vizitez  oraselul Echternach din  principatul Luxemburg. Ceea ce  m-a atras
spre acest orasel a  fost faptul ca este cel mai vechi din  principat. Voi stiati acest  lucru? Caci eu nu am  stiut. Si asa, curioasa sa vad cel mai vechi oras din Luxemburg, am ajuns sa vizitez Echternach-ul.


Oraselul s-a dezvoltat in  jurul manastirii Echternach, care a  fost fondata in anul 698 de catre un calugar englez. Iti spun de pe acum ca nu este  un oras mare, are aproximativ 5000 de  locuitori, deci pare mai degraba  o comuna, decat un oras. Cea mai vizitata si interesanta parte a orasului este  centrul vechi, bineinteles.
Am ajuns acolo intr-o dupa amiaza de sambata si am  parcat langa bazilica Sf. Willibrord, chiar in  momentul in care se  trageau clopotele. Am mai auzit cum se  trag clopotele la  biserica, dar de data aceasta a  fost altfel. Sunetul clopotelor era armonios, puternic si iti ajungea in cele mai adanci colturi ale sufletului. Nu am mai simtit asa pana acum si probabil de  aceea m-a  impresionat atat de  tare. Bazilica  este  frumoasa, impunatoare, fara  picturi, dar cu vitralii deosebite.


 Se poate vizita si cripta, care se afla la  subsol si la  care puteti ajunge pe  scarile din stanga si din  dreapta  altarului.  In bazilica se afla si o sculptura in lemn foarte interesanta. Imi pare rau ca nu am surprins mai bine detaliile, ca sa  vedeti exact despre ce  este vorba. Dar, daca  o sa  mergeti acolo, o sa o vedeti in realitate si o sa intelegeti frumusetea sculpturii mult mai bine decat din explicatiile mele.
Sculptura in lemn

Iesind din bazilica, ne-am indreptat spre piata centrala si am  trecut pe langa primarie si vechiul palat de  justitie. 
Primaria
Palatul de Justitie


Apoi am admirat vitrina unui magazin de  suveniruri, in care  mi-au atras atentia niste carusele si niste lampi de  veghe de  portelan. 



Ne-am continuat plimbarea pe  stradutele din centrul vechi, pline de cafenele si de  restaurante  mici si cochete.  O astfel de  plimbare ma  umple de  energie si ma  ajuta sa  ma  deconectez de la  rutina  zilnica. Pentru mine a  fost o  incantare.



Si daca  credeati ca  nimeni nu viziteaza acest  loc, ei bine, va  anunt ca am vazut si  cativa  turisti spanioli, asa ca, este un  loc turistic destul de  important pentru principat.
Si sa va  mai spun ceva despre Echternach: in mai si in iunie orasul gazduieste un Festival international de  muzica. Ei, v-am starnit interesul?  Sa imi spuneti si  mie daca treceti prin acest orasel pitoresc. Eu cred ca  merita vazut si trecut pe lista voastra de obiective de calatorie.

Daca va intereseaza ce mai puteti vizita in Luxemburg, cititi ce am scris despre Castelul ViandenKoerich si Capitala Luxemburg.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu