duminică, 29 martie 2015

10 sfaturi pentru un Revelion de neuitat la Viena


10 sfaturi? Poate va intrebati de ce atatea. Pentru unii o fi mult, pentru altii o fi putin, nu  stiu.  De  aceea  va prezint  aceste posibilitati  si  voua, ca sa  puteti alege ce  va  place sa  faceti sau ce  vreti sa  faceti. Poate o sa va placa toate,  poate  o sa va placa doar o parte. Voi decideti. Eu trebuie sa  va  spun insa ca nu am urmat toate cele 10 sfaturi, cu  toate ca mi-as fi  dorit acest lucru. Insa pentru  cele 2  zile petrecute cu ocazia Revelionului la Viena, a  fost  suficient ceea ce am  facut.
A fost un sfarsit si un inceput de an superb. De fapt, cine nu isi doreste sa petreaca trecerea dintre ani intr-un oras ca Viena?
Daca ma gandesc bine, in ultimii 4 ani nu am facut deloc revelionul acasa. O data l-am facut la o cabana in Retezat, in Romania, o data l-am facut in Germania, o data l-am facut la munte in Franta si ultima data l-am facut la Viena in Austria. Hmm, oare unde voi fi de revelion anul acesta?
 Dar sa revenim la subiect si sa  va  povestesc ce  am  facut si ce  mi-as fi  dorit sa  fac  la  Viena, de  Anul Nou. Asadar, am ajuns la Viena in  miez  de  noapte, pe  un  ger  cumplit, 3 cupluri cu 2  masini. Prietena  fratelui  meu are  un  unchi  in  Viena, asa  ca,  ghiciti  unde  am fost cazati? Da, da, da,  nu va  inselati, in  apartamentul  unchiului, situat  foarte  central,  in zona  veche  a  orasului. Stati  linistiti,  unchiul era  in  vizita  in  Romania de  sarbatori, asa ca ne-am  facut de  cap singuri.

1. Viziteaza celebrul palat  Schonbrunn
 Chiar in dimineata  zilei de  Anul  Nou, am  inceput  sa  vizitam orasul.  Si cu ce  puteam  incepe, daca  nu  cu faimosul  palat  Schonbrunn. Stand  in  apropierea palatului,  ne-am decis  sa  facem  o  plimbare  pe  jos pana  acolo,  in  ciuda gerului si a zapezii. Ne  luam  noi dupa  semne, si  mergem,  incet  dar  sigur,  spre  palat si  ce  credeti? Bineinteles  ca  ne-am ratacit.  Si  culmea,  unde  credeti ca  ne-am  ratacit? Chiar  in  fata  palatului. In  loc sa  o  luam la  stanga  spre  palat, care  era la  200 de  metri  distanta,  noi am  luat-o  frumos la  dreapta. De ce,  nu  stiu. Scria  mare si  lat pe  indicator in ce  parte se  afla palatul. Cum zice o  ruda, trebuie doar sa  stii sa citesti si sa  deschizi  ochii ca sa  vezi. Ce sa faci, se  mai  intampla  uneori. Dupa ce  am  constatat eroarea si  am remediat  problema, am  ajuns  la  palat.
Fosta  resedinta  imperiala de  vara, palatul  Schonbrunn, sau  in  traducere Fantana  Frumoasa, este  un impresionant  monument  cultural  in  stil  rococo. Merita  vizitat si admirat  fiecare  coltisor, deoarece locul este invaluit in magia epocilor  de  mult  apuse. De  indata ce  am trecut  de portile  impunatoare, am  observat imensul  brad de  Craciun, ce strajuia  targul de  Craciun care se  desfasura in  curtea  palatului.
 In  timp ce  inaintam  prin  multime  spre  brad, am inceput sa  distingem notele delicate ale  unei melodii clasice, care rasuna  incetisor,  facand  inconjurul curtii incapatoare. Muzica m-a  relaxat si m-a  facut sa  ma  cufund si  mai  mult  in  visare, caci  fiecare felinar, fiecare  fereastra, fiecare  treapta de  piatra incercau sa  imi  spuna  o  poveste fascinanta. Ceea ce  mi-a  placut  mult  in curtea interioara, pe langa  brad,  muzica si  targul de  Craciun in  sine, a  fost  o  rama de  tablou, in  marime  naturala, unde  puteai sa  faci  poze  daca  voiai. O idee  geniala,  dupa  parerea  mea.
 Daca  palatul  in  sine  este  spectaculos, gradinile  acestuia te  vor  lasa fara  cuvinte. Pentru ca  eu am  ramas  efectiv  fara  cuvinte. In  gradina  se  afla o  portiune cu 32 de  sculpturi, care  reprezinta  zeitati  si  virtuti, si  care  poarta  numele  de  Marele  Parter. Sculpturile  sunt  deosebite, iar  vremea  buna din acea  zi mi-a  permis sa  realizez  niste  fotografii  extraordinare in  gradina, de  care  sunt  foarte  incantata. Gradina  acoperita de  zapada, statuile reci de piatra care  isi  inaltau siluetele  spre  soarele de  iarna,  cersind  parca mangaierea razelor sale  calde, m-au  facut  sa  ma  simt  purtata  intr-o alta  lume.


Gradina  cu  sculpturi se  intinde  pana  la  Izvorul  lui  Neptun, o  frumusete  arhitecturala, chiar si  pe  timp de iarna.  Imi  inchipui  ca  vara  este  splendida. De  acolo ai  o  panorama  frumoasa  asupra  palatului si  tot de  acolo incepe drumul spre cafeneaua Gloriette, care se afla in  varful dealului. De  acolo  poti  admira in  liniste atat  palatul,  cat  si intreg  orasul care se  intinde in  spatele palatului. Privelistea  este  splendida si este  greu  de  descris  in  cuvinte. Mie  mi-a  placut extraordinat de  mult si as  reveni cu drag  oricand, mai ales  pentru ca  sunt  sigura ca  mai sunt multe  lucruri pe  care nu am  reusit sa  le  vad.
Vedere  spre Izvorul lui  Neptun si  Gloriette

Vedere  spre  palatul  Schonbrunn, de la  Izvorul lui  Neptun
Gloriette
2. Petrece  noaptea de  Anul  Nou in  aer  liber
 Ce  poate  fi  mai  frumos decat sa petreci  noaptea  dintre  ani in  aer  liber, intr-unul  dintre  locurile special amenajate  pentru a  gazdui astfel de  petreceri pentru  Anul  Nou? Noi am  ales  sa  petrecem  Revelionul in piata  primariei si a fost o  experienta deosebita.  Multa  lume, targ de Craciun deschis pana  tarziu in  noapte, muzica buna  si  un  foc de  artificii superb. Am  ras,  am  dansat, am  cantat, am  topait, intr-un cuvant ne-am  simtit foarte  bine. Am  avut si  un  mic  incident, cu  sticla de  sampanie, deoarece  oamenii care  asigurau  paza  evenimentului  nu au  vrut sa  ne lase sa  trecem  cu  sticla  noastra. Insa  trebuie sa  multumim  celui  care  a creat posetele de  dimensiuni mari, astfel  incat sa  incapa  in  ele  si  o  sticla de  sampanie. Astfel  am  rezolvat  problema...Pai se  putea sa trecem  in  noul an  fara sampanie frantuzeasca?! Bineinteles  ca  nu! In  rest, a  fost  o  noapte perfecta, care  a  marcat  trecerea intr-un nou an mai  bun.
Petrecerea de  Anul  Nou in  Piata Primariei
3. Viziteaza  un  Targ de  Craciun
Frumusetea  Vienei in  perioada  sarbatorilor de  iarna este  conturata si de existenta targurilor de  Craciun. Sunt  multe. Sunt  peste  tot, in  orice piata  mai  mica sau  mai  mare, mai  importanta sau  mai  putin importanta. Eu am  vizitat  targul de  Craciun de  la  palatul  Schonbrunn si  pe cel din piata  primariei. Este o  placere sa  te  plimbi  printre  standuri si sa  admiri ornamentele de  Craciun si suvenirurile deosebite sau sa gusti produsele  culinare specifice locului. Esti  cuprins  de  o  stare de  bine  cand vezi bucuria de  pe  chipul celorlalti  oameni, care isi  incalzesc mainile reci  in  jurul  unor  cani cu  vin  fiert personalizate.

4. Viziteaza  Catedrala  Sfantul  Stefan
Catedrala,  construita  in stil  romanic si  gotic, pe  ruinele a  doua  biserici, este cea  mai  importanta cladire religioasa din Viena.  Intrarea este  libera, insa  vizitarea anumitor obiective din  interior, cum ar fi  catacombele sau  clopotul  Pummerin, se  face  contra  cost. Am  obiceiul de a vizita catedralele  din  orasele pe  care  le vad, si de  fiecare  data sunt  impresionata. Poate  vi se  pare ca  toate  catedralele  sunt  la  fel, insa  va  asigur ca  fiecare  este  unica in  felul ei si ascunde  o  multime de  povesti deosebite. De  exemplu,  stiati ca in  catedrala  Sfantul Stefan din Viena s-a  casatorit Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) cu Constanze Weber? Sau  stiati ca trupul  neinsufletit al  lui  Mozart (decedat  la  varsta  de  35 de ani) a poposit  in aceasta  catedrala  pentru  serviciul  funerar? Si  acestea  sunt  doar  doua dintre  intamplarile pe  care  le-au  vazut  aceste  ziduri. Mie  mi-a  placut  enorm  catedrala, cu detaliile ei extraordinare, cu  vesmintele  sale de  sarbatoare, cu  braduti asezati langa  fiecare coloana de  piatra si cu  un  brad  impodobit  cu  globuri de  sticla. 


5. Plimba-te  cu  metroul
Poate  parea ceva  ciudat, dar calatoria  cu  metroul, mai  ales de  sarbatori, poate deveni  o  experienta  interesanta.  Lumea este  mai  zambitoare,  mai  vesela, mai  buna, mai  motivata sa isi  exprime  sentimentele de  bucurie  prin  cantece  de  sezon. Bineinteles  ca  plimbarea  cu  metroul are  si  un interes  practic,  deoarece  poti  ajunge  foarte  repede in orice  parte a  orasului  doresti.  Noi ne-am achizitionat bilete valabile  pentru  48 de  ore si astfel am  putut ajunge cu  metroul in  locurile  dorite, la  un  pret  mult  mai  convenabil.

6. Viziteaza  Prater Park
Celebrul parc de  distractii din  Viena, Prater Park,  va  asteapta,  dragi cititori, sa  ii incercati  fiecare  atractie. Este  un parc de  distractii dedicat atat  celor  mici,  cat  si  celor  mari, asa ca  nu  aveti cum sa  va  plictisiti  acolo. Eu nu sunt  asa curajoasa  cand  vine  vorba de  astfel de experimente, asa ca  m-am  multumit sa ii  admir pe  cei care au avut indrazneala sa  incerce unele dintre aparate.

7. Cumpara  un  suvenir  care sa iti  aminteasca de  aceasta  excursie
Stiu ca  toata  lumea cumpara  suveniruri de  genul  magnetilor de  frigider. Este  ok, este si aceasta  o  modalitate prin care sa  iti aduci aminte de locurile in care ai fost.  Insa  exista si  alte  modalitati prin care poti sa  iti aduci  aminte de  un  loc. De  exemplu,  fratele  meu colectioneaza  etichetele  sticlelor de  bere locala din  fiecare  tara  pe  care o  viziteaza, apoi scrie pe  spate ceva care  sa ii aminteasca ce  a  facut in acea  locatie. Are deja  o colectie  destul de  mare  cu  astfel de  etichete, iar cand se  uita  peste  ele, se  binedispune, deoarece  isi aminteste de  o  multime de experiente  frumoase. Eu si  sotul  nu avem un  astfel de  obicei  format,  poate  pentru ca  nu am  descoperit  inca acel ceva pe  care sa il putem  considera  amintirea  perfecta a  unui  loc. Asa ca,  noi am  optat  pentru un  suvenir cu  iz de sarbatoare si anume, o cana  personalizata, cu vin  fiert. Astfel, ne-am si  incalzit cu un  vin  fiert delicios, dar am si ramas  cu  cana personalizata, care sa  ne  aminteasca de  acest  oras  frumos.


8.Viziteaza  gradina  zoologica
Vizitarea  gradinii zoologice intra  in  categoria  lucrurilor  pe  care  nu le-am  facut, insa  fratele  meu a  vizitat-o cu alta  ocazie si a  ramas impresionat. Pana  acum am  vizitat doar gradina  zoologica  din Timisoara si pe  cea din Saarbrucken, in Germania. Daca vreti sa aflati mai  multe despre vizita  mea la gradina  zoologica din Saarbrucken, da-ti click aici.  Daca vizitati  gradina  zoologica, sa  stiti ca o sa  petreceti mai  bine  de  5  ore ca sa o  vedeti pe  toata, asa ca aveti  grija cum va  gestionati  timpul. Gradina  zoologica se  afla pe domeniile  palatului  Shonbrunn, accesul facandu-se prin gradinile din  spatele  palatului. Este cea  mai  veche gradina  zoologica din  lume si se afla in  patrimoniul  mondial  UNESCO inca  din  anul 1996. Mai  multe  informatii  gasiti  pe  site-ul lor, care poate fi consultat si  in  limba romana: https://www.zoovienna.at/ro/gradina-zoologica-si-vizitatori/informatii-pentru-vizitatori/.

9. Fa o  plimbare  romantica cu  trasura
Special pentru  indragostiti, va  propun  o  plimbare  romantica  cu  trasura  trasa de  cai, in  centrul  vechi al  orasului. Punctul de  plecare  este catedrala  Sfantul  Stefan, de-a  lungul careia va  asteapta  o  multime de  trasuri trase de  cei  mai  simpatici  caluti. Exista  si alte  locuri de  unde  puteti  inchiria  o  trasura, dar acesta este cel mai  important. Si  cum  sigur  veti vizita  si  catedrala  Sfantul  Stefan, de ce sa  nu aveti si aceasta  experienta, daca  tot  sunteti acolo si  va doriti acest  lucru. Noi nu am  facut  aceasta  plimbare  cu  trasura, deoarece era prea  frig, dar  imi  inchipui ca  vara  este  o  placere. 


10.  Admira  orasul din  Roata Mare 
 Roata  Mare sau Riesenrad, este  un  simbol al  orasului,  fiind  cea  mai  veche  si  cea  mai  mare  roata  din Europa  Continentala. Privelistea  pe  care  ti-o  ofera  asupra  orasului  este  deosebita, crede-ma  pe  cuvant. Chiar daca  nu am vazut  Viena  din aceasta  roata, am vazut  Lyonul si  Budapesta  din  roata  si credeti-ma, este  o  experienta  unica. Daca vrei sa afli mai  multe despre  Budapesta si  plimbarea cu  Roata Mare in capitala  Ungariei, Budapesta, apasa aici.
Orasul  ti se  asterne  la  picioare, iar sentimentul ca  te afli la  inaltime,  la  propriu si  la  figurat, este nepretuit. Lyonul  l-am  vazut ziua,  iar  Budapesta  noaptea. Recomand ambele  variante, caci fiecare are partea  ei  frumoasa.

Astfel, aceasta  este  lista  cu  sfaturile mele  pentru un  Revelion de  neuitat, la Viena. Daca  ati  vazut  Viena,  mi-ar placea sa  stiu ce alte  lucruri s-ar  mai putea  face  acolo, de Revelion. Eu am stat  doar  2 zile, asa ca  nu am  putut sa  fac  mai  multe. Deci, ce  v-a  placut sa  faceti la  Viena sau ce  v-ati  dori sa  faceti acolo?

PS: ii  provoc  pe  fratele meu si  pe  prietena  lui sa ne spuna  cate ceva despre ceea ce  au  facut  ei la  Viena,  printr-un comentariu la  acest  articol.




8 comentarii:

  1. He,he, imi place sa fiu provocata... si bineinteles ca accept provocarea :D!
    Deci... in primul rand vreau sa mentionez ca citind articolul, am aflat si eu detalii pe care nu le stiam, ceea ce-mi place. Desi am fost de 4-5 ori in Viena, nu m-am interesat neaparat de istoria acestei minunate capitale.
    Si... revenind la provocare, ar fi multe de zis, asa ca o sa mai adaug si eu cateva:
    1) Insula Dunarii. Desi n-am avut parte de o vreme frumoasa, in acest an (ploua marunt) am fost intr-o scurta plimbare in acest minunat loc din Viena. Eu am mai fost si cu alta ocazie,iar vara este minunat. Multe parcuri in care se desfasoara diverse activitati out-door, restaurante, baruri etc.
    2) Donauturm. L-am vazut de la distanta si e unul dintre obiectivele must see pentru data viitoare cand o sa ma intorc in Viena. Este un turn de comunicatii si probabil cel mai inalt loc din Viena. Stiu de asemenea, din cate mi-a povestit unchiul meu, ca exista in interiorul lui un restaurant sau doua iar de acolo, poti sa bei cafeaua si in acelasi timp sa te poti bucura de o panorama de 360 de grade asupra Vienei.
    3) Mariahilferstrasse. Strada plina de magazineee...Si da, pentru mine mereu a fost un obiectiv important in excursiile mele din Viena, deoarece am preferat sa profit de reducerile din strainatate. Sau o alternativa ar fi Shopping City Sud (in afara orasului)
    4) Parlamentul si Opera de Stat din Viena. Cladiri impunatoare care trebuie musai trecute pe lista si vizitate :).
    5) In ultima seara petrecuta in Viena am iesit si in doua cluburi. Primul a fost pentru persoane peste 35 de ani, al doilea pentru persoane sub 21 de ani... Deci nu ne-am incadrat in peisaj. Cu toate astea am mentionat de acestea, deoarece a fost interesant sa ne aflam acolo si sa ne amuzam de modul in care se distreaza austriecii.. (acum sunt putin rautacioasa, dar chiar a fost amuzant pentru mine, pentru prietenul meu mai putin :)) )

    Si probabil mai sunt multe de adaugat, dar impreuna cu tine Alexandra, cred ca le-am punctat pe cele mai importante.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie mi-ar place sa fac o plimbare cu trasura si sa admir orasul din Roata Mare. Bune idei pentru Revelion. Eu deja incep sa ma gandesc unde voi merge anul acesta de Revelion, caci vacanta de vara e stabilita deja.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi-ar place sa ma plimb cu trasura prin Viena. Daca o sa mai merg acolo, sigur o sa fac si acest lucru. Si unde anume mergi in vacanta de vara, daca se poate sti? Nu strica niciodata o idee noua.

      Ștergere
  3. M-am inspirat foarte mult din articol, dar si din comentarii pt ca avem 2 zile la dispozitie pt a vizita Viena si pt a petrece revelionul acolo. Abia astept sa vad live tot ce am citit. Mulțumesc frumos.

    RăspundețiȘtergere
  4. M-am inspirat foarte mult din articol, dar si din comentarii pt ca avem 2 zile la dispozitie pt a vizita Viena si pt a petrece revelionul acolo. Abia astept sa vad live tot ce am citit. Mulțumesc frumos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ioana, iti doresc sa ai un Revelion cat mai reusit la Viena, caci este cu adevarat un oras superb. Nici eu nu am reusit sa ii descopar inca toate secretele, dar ceea ce am vazut deja mi-a umplut sufletul cu bucurie. Sper sa ai si tu aceleasi sentimente fata de acest oras deosebit! Ma bucur daca te-a inspirit articolul si sper sa mai gasesti pe blog si alte articole care sa te inspire. Sarbatori fericite in continuare!!!

      Ștergere
  5. Hello
    As vrea sa petrec revelionul anul acesta in Viena. Mi-am facut o idee de pe net si suna foarte bine Revelionul in aer liber etc. Am niste nelamuriri vis-a-vis de ce si cum este deschis in intervalul 30.12- 02.01.2016. Restaurantele sunt deschise? Obiectivele turistice se pot vizita in aceasta perioada?

    RăspundețiȘtergere
  6. Ceva pensiune care nu e scumpa în zona ce recomandați?

    RăspundețiȘtergere