luni, 23 martie 2015

Ce animale poti sa vezi la gradina zoologica Saarbruecken?


Mi-am  dorit de  mult  timp sa  vizitez  o  gradina  zoologica  mai  ofertanta decat ceea  ce  am  vazut  eu  in  Romania  pana  acum, iar  visul  mi  s-a  indeplinit  in  acest  weekend,  cand  am  vizitat  gradina  zoologica  din  Saarbrucken,  Saarland. E  drept  ca  in  Romania  am  vizitat  doar gradina  zoologica  din  Timisoara, asa  ca   nu  pot sa ma  pronunt  in  legatura  cu  restul  gradinilor  zoologice  din  tara. Insa  despre cea  din  Timisoara pot  spune  ca  este  mica,  mai  mult  un  parc  cu  animale, in  mare  parte animale  specifice zonei  europene. Astfel  ca  am  fost  destul de  dezamagita de experienta  mea cu  gradinile  zoologice si  mi-am  dorit  mai  mult.  Mi-am  dorit sa  vad  o  gradina  zoologica  in  adevaratul sens  al  cuvantului. Iar dorinta  mi  s-a  indeplinit  cand  am  vizitat gradina  zoologica  din  Saarbruecken, unde sunt  gazduite pente  1000  de  animale, reprezentante  a  peste  150 de  specii.
Harta gradinii  zoologice si  lista speciilor de animale  detinute
 Gradina  este  deschisa  zilnic,
de la  ora  8.30 la  ora 18.00, in timpul  verii (01.03- 31.10), de la ora 09.00 la ora 17.00, in timpul  iernii (01.11- 28.02), si de  la ora  09.00 la  ora  12.00 in 24.12, 31.12 si cu  ocazia  Rosenmontag, o  sarbatoare  locala. Astfel, daca vrei sa  iti  ocupi o zi  in  weekend sau  daca esti in  vacanta  prin zona, poti  face  o  vizita  la  aceasta  gradina  zoologica, care,  dupa parerea  mea, este  extraordinara.
Cat  priveste  preturile, acestea  mi  s-au  parut  decente, avand  in  vedere tot  ceea ce are de  oferit aceasta  gradina. Astfel,  pretul  pentru un  adult  este de 8  euro, copiii  sub 4  ani intra  gratuit, copiii de  peste 5  ani,  scolarii,  studentii platesc doar  4  euro, iar  cateii sunt  acceptati  pentru  suma  de 1  euro. Gradina  ofera si reduceri de  pret  pentru  grupurile de  persoane (de la  10 persoane  in  sus): grupurile de copii si  tineri vor  plati biletul 3  euro/persoana, iar  grupurile de  adulti  vor  plati  biletul de  6 euro/persoana. De asemenea, sunt  disponibile  si  pachete pentru  un  an,  pentru cei care doresc sa  viziteze  gradina de  mai  multe  ori pe an, sau pentru cei care  il considera  un loc de relaxare  permanent.  Un  astfel de  pachet   costa 30 euro/an, pentru o singura  persoana, 40 euro/an pentru  o  familie  compusa  dintr-un  adult si  copii , iar  pentru o familie  compusa  din 2 adulti  si copii pachetul  costa 60  euro/an. 
Gradina  ofera si  cateva  atractii  gratuite,  cum ar fi hranitul focilor, hranitul  pestilor  Pirahna sau  posibilitatea de  a  calari  gratis  un  ponei. Bineinteles,  toate aceste  acivitati  au  loc doar in  anumite  zile sau la  anumite  ore,  informatii pe  care  le  puteti  afla de  pe  pliantul  primit la  intrare.
Acum ca  am  terminat  cu detaliile  tehnice, sa  trecem la  partea  mai  interesanta, gradina  propiu zisa si  animalele  care  o  populeaza. Pentru inceput,  trebuie sa  precizez  faptul ca majoritatea  animalelor pot fi  admirate atat  in  tarcul exterior individual,  cat si in  adapostul interior, in  ambele  fiind recreat pe  cat  posibil  habitatul lor  natural.
Astfel, dupa ce  ne-am  cumparat  biletele si am  primit  un  pliant ce  contine harta gradinii si speciile de  animale care  pot  fi admirate in cadrul  acesteia, am inceput  traseul cu un  helesteu populat  cu  rate, care  pluteau  lin pe  apa cristalina,  scaldate  de razele  calde ale  soarelui.
Helesteul  cu  rate
 Apoi a urmat spatiul in  care se  aflau  pasarile Flamingo. Nu mai vazusem in  realitate astfel de  pasari , astfel ca am  fost  foarte impresionata de culoarea lor roz deschis, de  picioarele  lungi  si subtiri, de gatul  maiestuos si arcuit. Din  pacate,  frigul nu le  face  placere  acestor pasari (ca  de altfel si  multor  alte  animale  exotice  aflate  aici), asa ca  acestea  nu au  iesit din  adapostul special  conceput  pentru a reproduce  cat   mai  fidel habitatul  lor  natural. Putin  dezamagita  ca  nu am  putut  admira  flamingo asa  cum  mi-am  dorit, am  trecut  la  urmatoarele  animale si  anume  jaguarul si  puma. Stiati ca Jaguarul este raspandit  in  jumatatea  nordica  a  Americii de  Sud si  in  America  Centrala,  ca  poate  avea o greutate intre 60 si  100 kg si ca  poate  trai pana la 22 de  ani? Eu  nu  stiam...
Sau  stiati ca puma este  raspandita in America de  Sud si  in vestul  Americii de  Nord, ca poate  avea  o  greutate cuprinsa  intre 40 si  60  kg si  ca  poate trai chiar  si  20 de ani? Suna  interesant, nu?
Jaguarul
Puma

 Apoi  am  admirat tapirus  terrestris, un fel de  porc salbatic,  originar  din  America de  Sud,  care  poate  avea  o  greutate  intre 225 si  300  kg si  poate  trai pana la  varsta de  30 de  ani. Impreuna  cu  acesta  mai  convietuia si  perruche  de  soleil sau in  traducere,  "papagalul  soarelui",  un  papagal  mic si  simpatic, care,  spre  surprinderea  mea,  poate  trai intre  20 si 30 de  ani. In  aceeasi  incinta  am admirat si  niste  maimute  tare  mici si jucause, care  cantaresc  doar 300-400  gr, dar  care  au  o  speranta de  viata de  pana  la  14  ani. Nebunaticele  acestea  mici, pe  numele  lor saguinus oedipus,  nu  prea  s-au lasat  pozate, asa ca  nu am  o  poza  clara cu ele. 
                                                     

Alt  animalut  care  mi-a  captat  atentia si care  nu  prea  s-a  lasat  pozat, fiind  prea  ocupat sa  alerge de colo colo, este  lemurul  Katta, o  frumusete  mica, originara  din  insula  Madagaskar, cu  o  greutate de  2-3  kg si care poate  trai  pana  la 23 de ani. Pe  mine  m-a  fascinat  pur si simplu cu  agilitatea  lui si  cu  coada sa lunga si dungata.
Lemurul Katta

Au  urmat  zebra, manguste, mandrillul, o  maimuta  taree urata si  suparata, bush  pig,  niste  porci salbatici  portocalii si  cam  agresivi, dupa  care am  ajuns  la grey-necked crowned cranes, o pasare frumoasa,  maiestuoasa, ce  cantareste  cam  3-4  kg si are  o  speranta de  viata de pana  la 28 de  ani, ceea ce e  impresionant. Este  originara din Africa,  este  colorata  in alb si  negru si are  o  creasta  foarte  deosebita. Merita  admirata  in  toata  splendoarea  ei. 
Grey-necked crowned cranes
Daca  tot  vorbim de  pasari, trebuie sa  va  spun si despre favorita mea din aceasta  gradina  zoologica si anume despre  paun. Mi se pare cea  mai  fascinanta  pasare, cu  un  colorit  al  penelor  extraordinar, de la  nuante de  un albastru  marin  intens, la un  verde  smarald  superb. Cand  isi deschide  coada  in  evantai  ofera  un  spectacol de  neratat, care  te  face sa  te  gandesti mai  profund  la  maretia  naturii. Pe  mine  m-a  lasat  fara  cuvinte, asa ca  l-am  cam  urmarit prin toata  gradina si  i-am  facut  poze  in  toate  ipostazele  posibile (este  lasat sa  se deplaseze  liber  prin  gradina). Am  vrut sa-l  si  magai  pe  coada, dar din  pacate  nu am  reusit.
Paunul
Mergand  mai departe, am admirat  pinguinii cei  simpatici,  focile  cele  gratioase si gibonul  cu labele  albe, care poate  trai pana  la  varsta de  35 de  ani si care  era  putin  cam  plictisit,  cu  toate ca  avea un  tarc  exterior  imens. 
Pinguinii
Foca



Gibonul  cu  labele  albe
A  urmat  un  tarc  mare  cu  capre, unde  puteai  intra sa  mangai micile  zvapaiate. Bineinteles,  locul era  plin de  parinti cu  copii. Apoi am vazut yaks-ul, lamele, camilele, o  cladire plina cu pasarele de  toate  felurile, o broasca  testoasa de  dimesiuni mari, un  mic  muzeu cu tot  felul de  schelete de  animale, o gradina cu  animale  nocturne, cum  sunt  liliecii (acolo m-au  trecut  putin  fiorii), poneii, vulpea, bufnita  alba (alta  pasare  deosebita, de  un alb  imaculat), pasarea  emu si cangurii, originari  din Australia, uranguranii si  gorilele.
Yaks-ul






 Legat  de  gorile,  trebuie sa  spun  ca m-au  fascinat si  m-au  intristat  in  acelasi  timp. Gorila este  o  creatura deosebita, cu  tendinta de  a  imita  oamenii,  tendinta care  reiese din  gesturile ei, pe  care am  reusit sa le  surprind  in  poze. Din  acest  punct de  vedere m-a amuzat. Insa tristetea din ochii ei, stralucirea  aceea  stearsa, m-a  facut sa  ma  gandesc cat de  greu le  este  acestor  animale  in captivitate.





Alta specie  de  maimuta fabuloasa este  tamarinul cu  labele rosii, niste  minuni  mici, originare  din  America  de  Sud, care  cantaresc cam  400 de  gr si  care  pot  trai pana  la  10  ani. Cred  ca  sunt  cele  mai  dulci si  simpatice  maimute. Te  binedispui doar  privindu-le.
Apoi am admirat  ghepardul, zebrele si  girafele. Zebrele mi-au  placut  pentru coloritul lor deosebit si  pentru formele  perfecte ale dungilor albe, alternate cu  dungi  negre. Insa cu  girafele e  alta  poveste... Nu am  vazut niciodata o  girafa in  realitate si  imi  doream  mult  acest  lucru.  Faptul ca  am putut  sa  o analizez in  amanuntime de  la 2 m  distanta m-a facut  foarte  fericita. Sunt  niste  creaturi deosebite, cu un colorit  perfect, cu  gaturile  lungi fascinante si  cu ochii mari si  blanzi umbriti de  gene  dese.







 In  mare, acestea  sunt animalele pe  care  le-am  vazut, am  incercat sa  insist  mai  mult  asupra celor care  m-au  impresionat intr-un fel sau altul. Dupa  parerea  mea, este  o  gradina  zoologica  mare, unde ai de  vazut o diversitate de  animale,  provenite  din  toate  colturile lumii.
Pe  langa  toate  acestea, trebuie sa  mai  punctez  niste  lucruri legate de  gradina. In  toata  gradina sunt  plasate in  puncte  strategice  toalete, astfel ca  nu  trebuie sa  iti faci  probleme din  acest  punct de  vedere. De  asemenea, din  loc  in  loc  sunt amenajate  locuri de  joaca  pentru  copii, iar  intreaga  gradina  este presarata  cu  bancute  si foisoare,  in cazul  in  care  ai  obosit si  vrei sa  te  odihnesti sua  daca  vrei sa  admiri  mai in  amanunt  un  anume  animal. Nici animalele de companie  care  te  insotesc  nu sunt  neglijate,  deoarece peste  tot  se gasesc locuri  special amenajate, de  unde cainele  tau  poate sa bea apa. Gradina  mai  beneficiaza si de  o  mica  terasa,  unde  poti sa  mananci sau sa  bei ceva,  iar  in  cladirea  in  care sunt  adapostite  zebrele si  girafele exista  un  aparat de cafea/sucuri/supe  calde. In  aceeasi  cladire exista si  o  mini  biblioteca gratuita cu  carti  despre  animale,  in  cazul  in  care  vrei sa te  documentezi despre  acestea.
Noi am  petrecut cam  4 ore  in gradina si  pot  spune  ca  ne-am  miscat destul de  repede. Daca  ai copii sau  daca doresti sa  cercetezi  totul mai  in  amanunt decat am  facut-o  noi, sigur  vei  petrece  mai  mult  timp in  acest loc  minunat. In  orice  caz, este  o  modalitate  perfecta de  a  petrece  o zi relaxanta si de a  invata  lucruri  noi.
Cam  aceasta  a  fost  experienta  mea la gradina  zoologica  din  Saarbruecken, pe  care  o  recomand  cu  drag tuturor  iubitorilor de  animale si  tuturor  celor care isi  doresc sa  viziteze  un astfel de  loc. Pe  viitor,  imi  doresc sa  pot  vizita si alte gradini  zoologice. In  acelasi  timp  imi  doresc sa  pot  avea  ocazia sa  vad toate  aceste  animale si  in  habitatul  lor  natural. Si incet incet, o sa o fac si pe  asta.



2 comentarii:

  1. Am fost si eu la Saarbrucken acum cativa ani dar la gradina zoologica n-am ajuns.
    Nu pot sa spun ca ma pasioneaza sa merg la zoo, nu ca nu mi-ar placea animalele, ci dimpotriva ca ma intristeaza sa le vad inchise, oricat de ingrijite ar fi si oricat de mari le-ar fi tarcurile. Pe de alta parte daca n-ar exista astfel de gradini n-am vedea anumite specii decat la tv, asa ca au utilitatea lor intr-un final. Am vizitat o singura gradina zoologica mare, ca cea prezentata de tine, aici in regiunea mea (Parcul Zoologic Beauval).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-adevar, cand mergi la zoo sentimentele sunt contradictorii: simti bucurie cand vezi atatea specii de animale pe care altfel nu ai cum sa le vezi si simti parere de rau atunci cand observi tristetea din ochii lor (asa cum am patit eu cu gorila). Cu toate acestea, cred ca este o experienta constructiva, pentru oricine.

      Ștergere