joi, 19 martie 2015

Szeged -orasul invaluit de parfumul subtil al imperiului austro- ungar

In  noiembrie  anul  trecut, in  urma  unor  evenimente care  nu  tineau de  mine, am  ajuns sa  vizitez  orasul  Szeged,  din Ungaria, care se  afla  la aproximativ 30  km de  vama Cenad. Szegedul este  un oras care  nu  mi-a starnit  curiozitatea  in  trecut, pentru  simplul  fapt  ca  mi se  parea  un  oras care  nu  avea  nimic de  spus,  un oras pe  care lumea nu  l-ar  fi  vizitat  in  scop turistic,  cel  putin. Ajunsa  acolo  totusi, am  avut  ocazia sa  constat cat  de  mult  m-am  inselat. Szegedul  este  un  oras  superb, traversat de Tisa  cea  involburata
, cu  un  centru  vechi care  te  duce  cu  gandul la  epoci de  mult  apuse.
Am  vizitat  zona  centrala  atat  seara, pe  intuneric,  cat  si ziua,  pe  lumina si de  fiecare  data mi s-a  parut  ca  descopar alt  coltisor frumos sau ca  vad  aceeasi  statuie intr-o  lumina  si  mai deosebita. Astfel, intr-o  seara m-am  plimbat pe  aleea  pietonala  centrala, descoperind piata centrala si  admirand decoratiunile de  Halloween.



Apoi am descoperit universitatea  din  Szeged si catedrala  romano  catolica, pe  care le-am  vizitat si a  doua  zi, observandu-le dintr-o  cu  totul alta perspectiva.





Asadar,  Szegedul a  fost  pentru  mine  o  adevarata  revelatie, cu  statuile  sale frumoase,  cu  centrul  istoric pavat cu dale  de  piatra peste  care  timpul si-a  lasat  amprenta, cu holurile  lungi ale  universitatii, presarate cu  o  multime de  biciclete,  cu  catedrala romano  catolica  peste  care  au  trecut sute  de  ani...
Il  recomand  cu  mare  drag  celor  care  sunt  in  trecere  prin  zona sau  celor  care doresc  o  excursie  scurta, dar la  sfarsitul  careia se  vor  simti  mult  mai  bogati  sufleteste,  mult  mai  linistiti  si plini de  energie  pozitiva. Cand parasesti  Szegedul,  ai  impresia  ca te  trezesti  incet  dintr-un  vis  foarte  frumos. De  fapt,  la  mine e asa cu  tot  ceea  ce  vizitez. Voi  cum  va  simtiti dupa  ce  vizitati ceva  nou?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu