marți, 17 martie 2015

Unde sa locuim? La tara sau la oras?

Inca de  mica  mi-am dorit sa  locuiesc intr-o casa  mare, asemeni unui castel din romanele  lui Alexandre Dumas. Mereu imi imaginam cum ar fi sa ma plimb pe   holurile lungi cu dale  de  piatra rece, cum ar fi sa citesc o carte pe  o  bancuta langa o  fereastra inalta si  luminoasa, cum ar fi sa  am  o  gradina  superba, frumos  ingrijita... Cand eram  mica  totul suna perfect...era tot ce  imi doream mai mult in  viata,  probabil. Odata cu trecerea  anilor, insa, am  devenit  mai realista
si am  inteles ca  dorinta  mea  din  copilarie era pur si simplu un  vis. Incet, am inceput sa imi conturez un alt  model al  viitoarei mele  locuinte: neaparat sa  fie o casa, cu  doua  nivele, cu curte si  gradina. Cred ca in perioada in care imi doream asa ceva eram inca adolescenta si cu toate ca  imi ajutam mama in  casa cu tot ce se  putea, nu  constientizam ce  inseamna sa  fii, de  fapt, o  gospodina  in  adevaratul sens  al cuvantului, o mama, dar si o femeie care are  un  loc de  munca, toate in  acelasi timp.
Timpul a  trecut si plecand din casa  parinteasca pentru a  ma  angaja intr-un  oras mai mare, am ajuns sa  locuiesc intr-un  apartament. Viata intr-un  apartament are, ca  orice  lucru, si  avantaje si dezavantaje. Avantajul  principal era spatiul redus in care trebuia sa se  faca  curatenie, iar  dezavantajul  consta in lipsa unei  gradini in care sa iti petreci timpul si imposibilitatea de a tine  un animal de  companie in  apartament. Credeti-ma, am incercat asta cu  o  pisica, dar nu a mers. Imi parea  rau sa  o las  inchisa  acolo, singura, cat  timp eram la  lucru sau  in weekend-uri, cand  plecam din  oras.  Acest lucru m-a  facut sa imi doresc din nou sa locuiesc la casa,  fapt care s-a si  intamplat.
 Am  ajuns sa  locuiesc  din  nou la  casa, intr-o  zona  rurala din apropierea  unui oras mare, o  zona in  care  obiceiurile vechi inca se  pastreaza, oamenii punand inca  accent  pe cultura  pamantului si  cresterea  animalelor. Stau si  ma  gandesc  daca aceasta  varianta e  mai  buna sau nu decat cea  dinainte. De oras si de  apartament am  fugit din cauza zgomotului, aglomeratiei si a poluarii, din  cauza  lipsei de  spatiu si a  imposibilitatii de  a avea  un  animal de  companie si un  loc de  relaxare. In zona  rurala am avut  linistea  dorita, spatiul de relaxare  dorit, animalele de  casa  dorite (caini si  pisici), dar in  schimb m-am confruntat cu neajunsurile si  greutatile  vietii la  tara: o gradina  mare, pe care nu mi-am  dorit-o, dar am  cultivat-o pentru ca  asa se  face si asa e  bine,  o curte  imensa care trebuia in  permanenta intretinuta, cu o gramada de pomi fructiferi, cu ale  caror fructe  trebuie neaparat sa  fac gemuri sau  compoturi, pentru ca  asa se  face, cu  vecini iscoditori care  veneau  neanuntati, care  iti  urmareau si  iti  criticau  fiecare  miscare, care stiau ca  esti acasa  daca una  dintre  masini e parcata in fata portii si care stiau la ce  ora te  pui sa  dormi noaptea si la ce  ora  te trezesti dimineata, deoarece stateau si  urmareau momentul  in care stingi sau aprinzi luminile in  casa. Pe  langa  toate  acestea, se  mai adauga si  lipsa de acasa a unui sot care era  mereu plecat in deplasare si care nu putea  contribui, faptic, cu  nimic, la treburile  casnice, astfel ca totul cadea pe  umerii femeii, care, de  una  singura, trebuia sa ingrijeasca  casa, gradina, animalele de  companie, trebuia sa  mearga la  munca si sa  rezolve  singura  orice alte  probleme s-ar  ivi pe  parcurs.
In  prezent, locuiesc tot la  casa, insa intr-o  tara  straina, intr-un  mic  orasel din  apropierea  unei  metropole, unde  nu am animale de  companie si unde nu  trebuie sa ingrijesc o  gradina de  zarzavaturi sau de  pomi  fructiferi, unde  am  linistea dorita, timpul  necesar  pentru  mine si  un  sot  care  vine  in fiecare seara  acasa. Plus niste  vecini carora nu  le  pasa  daca  exist sau nu, ceea ce  e  perfect.
Voua  unde  va  place sa  locuiti? Unde ati locuit  de-a  lungul  vietii?  La  oras? La  tara? Unde  va  simtiti  cel  mai  bine, din  toate  punctele de  vedere?

2 comentarii:

  1. Sunt argumente pro si contra pentru fiecare dintre ele, tind sa cred ca pana la urma depinde cel mai mult de fiecare dintre noi, de ce ne dorim, de varsta, de ocupatii, familie si multe altele.
    Eu spre exemplu, cand aveam 20 de ani n-as fi conceput viata la tara, imi placea agitatia orasului, prietenii mereu alaturi si multitudinea iesirilor pe care zona urbana o ofera. Acum, la 30 de ani, lucrurile s-au mai schimbat, imi place inca orasul, dar in cantitati mai reduse :). Tocmai de aceea am ales sa locuiesc impreuna cu mica mea familie la curte, intr-un loc linistit.
    Bine ai revenit pe blog!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Larisa. Ma bucur ca am revenit. O perioada lunga de timp am pierdut din vedere cateva lucruri care imi fac placere, dar acum incerc sa remediez problema.

      Ștergere