marți, 31 martie 2015

Ce sa faci la Budapesta de 1 decembrie

"Ati  fost la  Budapesta de 1 decembrie? Tradatorilor!" Da,  stim,  suntem  niste  tradatori, nu  ne  iubim  tara, trebuia sa  petrecem  1  decembrie  in  Romania, trebuia sa  fim  patrioti. Aceasta  a  fost  parerea  celor  care le-am  spus ca  mergem la  Budapesta,  capitala  Ungariei, pentru a  sarbatori ziua de  1  decembrie. Era  si  ziua  mea de  nastere pierduta  pe  acolo pe  undeva, dar suna  mai  bine  sa  spui ca  cineva  isi  tradeaza  patria, decat sa  spui ca  isi serbeaza  ziua de  nastere in  alta  tara,  nu? Eu  nu am  luat-o deloc  personal, din  niciun  punct de  vedere.
Pentru  mine  a  fost  un  city break la  Budapesta si atat.
A fost a  treia  oara cand  am  vizitat  Budapesta si pot  spune  ca  de  fiecare  data  am  vazut alta  fata a acestui  frumos  oras si de  fiecare  data  am  trait  o  experienta  diferita acolo. Prima  surpriza  placuta  a  fost in ceea  ce  priveste  cazarea. Am  facut  rezervarea  chiar cu o  seara  inainte de  plecare si am  reusit sa  punem  mana pe  un  apartament particular, intr-un  hotel de  3  stele (hotel  City Gardens, care  administreaza si  cateva  apartamente proprietate  privata, aflate in aceeasi cladire, apartamente care nu apar mereu pe site, pentru inchiriere), cu sala de  fitness si  piscina, in centrul  vechi al  orasului,  pentru  suma  modica de  37 de euro. Nu,   nu  este  o  gluma, va  rog  sa  ma  credeti  pe  cuvant, ci este  pretul  rezultat in  urma  unei  reduceri de  aproximativ 80%, cu  ocazia zilei de  Black Friday. Totul a  sunat  bine  cand am  facut  rezervarea, dar a aratat perfect  cand  am  ajuns  la  fata  locului. Astfel, la  capitolul  cazare  am  fost  mai  mult decat  multumiti. Cred ca  de  acum inainte o sa planific  in  fiecare  an  un  city break de  Black  Friday, caci  ofertele  sunt  incredibile si  merita. 
Singura  problema  pe  tot  parcursul  sejurului  nostru a fost vremea. O  vreme mohorata, cu  o  ploaie  mocaneasca,  marunta  si rece, semn ca  toamna isi  anunta  retragerea,  pentru a  face loc  surorii sale,  iarna. Insa faptul ca  nu am  avut  parte de  vreme  buna nu ne-a descurajat si ne-a  facut sa incercam sa  descoperim o alta  fata  a  Budapestei.
Astfel, a  doua  surpriza  placuta a  fost  mancarea. Pe parcursul celor  doua  zile  petrecute  in  capitala  Ungariei, am servit  masa in  3  restaurante diferite, si  am  gustat niste  feluri de  mancare  delicioase. Fratele  meu mi-a  spus  ca  de  fiecare  data  cand iese cu  noi, incearca  tot  felul de mancaruri  noi. Adevarul este  ca  mie  si  sotului  meu  ne  place sa  incercam mereu  preparate  culinare  noi,  specifice  locurilor  pe  care  le  vizitam.  Si  nu am  fost  niciodata  dezamagiti de  alegerile  facute. Ok,  recunosc  ca  uneori  sotul  face  niste  alegeri  mai  putin inspirate, dar  per ansamblu, am  fost  multumiti de meniurile  alese.
Astfel,  primul  restaurant  in  care am mancat avea o tenta  rustica si era  situat in apropierea  hotelului  nostru. Fiind  amplasat  pe  doua  nivele, am ales sa ne  asezam la  o masa de la etaj. Eu  am  servit o  tocanita de  carne  de  caprioara cu  sos de  merisoare si bulete de  cartofi date prin migdale  prajite. A fost  un  deliciu, si  ca  aspect si ca gust. Sotul si-a ales  o  ciorba gulas si un  gulas  la felul doi, dar a  fost  putin  dezamagit de  faptul ca  nu a  fost  foarte  picant.

Ciorba  gulas
Tocanita de  caprioara



Gulas

 Seara ne-am plimbat  putin  prin oras si ne-am incalzit cu  un  vin fiert de la o taraba din  cadrul  targului de  Craciun,  dupa  care am  facut  o  plimbare cu  Roata  Mare, pentru a  admira  orasul de  la  inaltime. Chiar daca a  plouat  marunt,  mie  mi-a  placut sa admir  orasul de  sus,  noaptea. Cel  mai bine  s-a  vazut bazilica  Sfantul  Stefan, care se afla  in  apropierea  centrului.
Bazilica  Sfantul  Stefan




 Dupa  plimbarea cu Roata, am  ajuns  in  centru si am  ales  primul restaurant vazut  pe  celebra  Vaci  Utca, caci ni se facuse tare foame si tare frig. Acolo am  avut  din  nou  o  surpriza  placuta, caci era  un  restaurant  modern, cu  muzica  live, frecventat  de  multe persoane  celebre, dupa  cum am  putut constata  privind  un  perete  intreg cu  fotografiile acelor  persoane importante. Acolo am servit ravioli cu  sos de  sparanghel,  branza  ricotta si  mazare,  iar  sotul s-a  incapatanat sa  isi  ia  din  nou  un  gulas, in  speranta ca  va  fi  iute, de  aceasta  data. Si  spre  fericirea  lui,  gulasul a  fost  iute si astfel si-a  satisfacut si el pofta. Ne-am  simtit  atat  de  bine  in  acel restaurant,  incat  ne-am fi  dorit  sa  nu mai  plecam de  acolo.
Ravioli cu sos de sparanghel, branza  ricotta si mazare



A  doua  zi vremea  a  continuat sa  ne  faca  in  ciuda, asa ca, dupa  ce am luat micul dejun la  restaurantul  hotelului, am  eliberat camerele si am  mai  facut un  mic  tur  al  orasului,  din  masina. Am  traversat  Dunarea pe  unul dintre celebrele  sale  poduri si apoi am  urcat la  Citadela (despre  care o sa  va  povestesc mai amanuntit  in alt  articol), locul de  unde se  poate vedea intreaga  Budapesta, cu  Dunarea curgand linistita prin mijlocul  orasului. Privelistea  este  superba chiar si  pe  timp de  ploaie, asa ca  eu  nu am  fost  dezamagita, mai ales ca  mai  vazusem  Citadela si  panorama  asupra  orasului si  vara. Mi-a  parut  insa  rau ca  prietenii  nostri nu au  putut  sa  vada   mai  multe, dar chiar si asa,  au  fost multumiti de  acest  city  break, care ne-a  surprins  din  multe  puncte de  vedere.
Panorama Budapesta de la  Citadela
Si  pentru ca se facuse  ora  pranzului, iar noi aveam  un  drum lung spre  casa, am  decis  sa luam  masa intr-un  sushi  bar situat  pe malul Dunarii, cu vedere spre Citadela. Unul dintre  prietenii  nostri a  fost  sceptic  cand  a  venit  vorba de  sushi, deoarece  nu  mai  mancase  niciodata si  avea  o  parere  total gresita despre  acesta, parere pe care si-a schimbat-o cu aceasta ocazie. Da,  dragi cititori, sa stiti ca sushi (sushi european), inseamna, pe scurt, rulouri cu orez si somon afumat sau legume. In  niciun caz nu se face cu peste crud, acesta fiind specific tarilor asiatice, care au tot timpul la dispozitie peste proaspat. Asa ca stati linistiti  si  incercati  sushi cu incredere, exista o  multitudine  de  sortimente si de  combinatii, iar cand il servesti cu  sos de soia, ghimbir  sau wasabi (care este  foarteeee  picant), te  topesti de  placere, la  propriu.


Ceai de  iasomie

Si  asa s-a incheiat iesirea  noastra la  Budapesta, de 1 decembrie. Am  avut  parte de vreme rea, dar acest  lucru  nu  ne-a  impiedicat sa descoperim cateva dintre  frumusetile acestui  oras  extraordinar. Pentru  mine a  fost o  revelatie aceasta  noua  vizita in  orasul de  pe  Dunare.

Voi  ati  vizitat  Budapesta? Cum  v-a  surprins  acest  oras frumos? Ce  v-a  placut  cel mai  mult in aceasta  capitala  europeana extraordinara?

2 comentarii:

  1. In Budapesta este si un muzeu cu masini de epoca. Are foarte multe modele de masini. Chiar merita vazut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu despre ce muzeu este vorba. Am fost acolo cu sotul meu, caci ii plac foarte mult masinile de epoca. Cand o sa scriu articolul despre cealalta vizita la Budapesta, o sa povestesc si despre acest muzeu.

      Ștergere