luni, 22 iunie 2015

Croatia II - mancare, parasailing si picnic nocturn in Makarska

In acest articol o sa iti povestesc in continuare despre vacanta in Croatia, la Makarska, de acum doi ani. Ti-am spus deja ca marea e superba aici, iar oraselul vechi, de piatra e adorabil. Daca nu ai citit primul articol, da un clik aici, ca sa afli detaliile primei parti a calatoriei.


1. Mancarea

La  capitolul acesta, noi am fost putin dezamagiti. Nu pentru ca n-ar avea croatii mancare buna, ci pentru ca  bucataria croata are o multime de influente, turcesti, unguresti si italiene, fapt pentru care nu poti spune ca manaci ceva tipic croat. Din acest motiv, noi am mancat destul de rar in oras si am preferat sa ne facem de mancare acasa. Atunci cand am mancat in oras, mancarea a fost buna, insa nu ne-a impresionat. Noi am gasit un cuvant care sa o defineasca: mancare comerciala. Acum, asta a fost parerea noastra, poate tie ti se va parea altfel. Plus ca, pe vremea aceea, poate ca nu eram asa de dornica sa gust cu adevarat preparatele locale. Intre timp lucrurile s-au mai schimbat.
Pentru ca nu am mancat in  multe locuri in Makarska, o sa iti povestesc doar despre un restaurant, care ne-a placut foarte mult, datorita designului sau si a pozitionarii sale. Este vorba despre restaurantul Ankora, situat pe aleea cu terase si restaurante, chiar pe malul marii. Daca iti doresti o terasa cu vedere la mare, cu arcade dantelate din fier forjat alb si cu perdele diafane care se onduiesc sub atingerea brizei marii, aici e  locul potrivit pentru tine. Parerea mea este ca aici este vorba despre cum arata locul in care mananci si nu despre mancare sau despre preturi. Despre mancare, ti-am spus ce parere am, iar referitor la preturi, sunt cam la fel pe toata faleza. Asa ca sa nu iti fie frica sa te asezi la o astfel de terasa, doar pentru ca iti pare scumpa. Nu e mai scumpa decat restul, asa ca aseaza-te cu incredere si comanda ceea ce iti doresti.

Noi am mancat aici platouri cu fructe de mare si peste, lasagna si paste, iar fratele meu a baut bere croata, si anume Karlovacko. Nu ma pricep la bere, pentru ca nu imi prea place si pentru ca mi se pare bautura de barbati, dar am inteles ca este  buna.




In primul articol despre Croatia ti-am spus ca aproape de apartament se afla un Lidl, de unde ne-am aproviziozat cu ceea ce ne-a trebuit pe parcursul sederii noastre aici. Nu o sa iti spun ce gasesti la Lidl, caci nu despre asta e  vorba aici si oricum sunt sigura ca stii deja. O sa  spun doar ca, de acolo ne-am luat zilnic baghete franzuzesti, proaspete, calde si crocante. Un deliciu!
La  capitolul viata de noapte, pot sa spun ca ea exista, dar in acel an nu a fost ceva ce ne-am dorit foarte mult. Insa am iesit si noi in cateva seri si am ales Chivas Bar, situat in port, aproape de apartamentul nostru, precum si Nautica Bar. Ambele  baruri sunt  ok, au muzica  buna si happy hour  pentru coktailuri. La Chivas Bar am fost de mai multe ori, inclusiv ziua, cand este mai liniste, cel putin in port.


Shot-uri din partea casei la Nautica Bar
2. Parasailing

Chiar in ziua in care am mancat la  Ankora, am decis sa incercam ceva mai deosebit, ceva ce nu mai facusem pana acum. Tot vazusem de pe plaja ca se face parasailing in zona, asa ca am decis sa facem si noi. Si pentru ca ne-a fost putin frica sa mergem separat, am ales sa facem asta impreuna, caci exista posibilitatea sa faci parasailing fie singur, fie in perechi de cate doi, trei sau patru.

 Acum trebuie sa iti spun ca atunci cand faci parasailing, faci de fapt doua chestii: te plimbi cu salupa pe mare si te dai cu parasuta trasa de salupa. Caci asta presupune de fapt parasailingul: sa te dai cu parasuta trasa de salupa.

 Nu-ti fie frica, caci nu patesti nimic. Primesti vesta de salvare si esti bine ancorat in chingi, ca sa nu cazi. Acum, la varianta de 3 persoane, pe care am ales-o noi, cel care a stat singur, in fata, a  avut putin de  suferit. In cazul nostru, eu am stat in fata. Problema a fost ca nu am avut aceeasi stabilitate ca ceilalti doi care au stat in spatele meu si m-am leganat in fata si in spate in continuu. Fapt care, la inaltimea aceea, e destul de deranjant. Asa ca iti recomand sa alegi varianta de 2 sau 4 persoane, pentru confortul tau.


 Lasand acest aspect la o parte, trebuie sa iti spun ca  este o experienta incredibila. Simti ca esti stapanul lumii, la propriu. Doar zbori alaturi de pescarusi acum, nu? Peisajul este superb de la inaltime: marea infinita, care straluceste sub razele soarelui, orasul vechi de piatra si muntele stancos din spatele sau. Toate acestea le poti cuprinde cu privirea si este nemaipomenit. Cat priveste aterizarea, nu iti fa probleme, caci aterizezi pe salupa, si nu in apa. Asa ca nu ai de ce sa nu incerci aceasta experienta. Iti garantez ca nu o sa regreti. Daca iti este putin frica, ia un prieten cu tine si asa o sa capeti mai multa incredere in tine. Noua ne-a placut la nebunie si am incerca din nou, atunci cand s-ar ivi ocazia.

3. Picnic nocturn

Nici nu mai stiu exact cum ne-a venit ideea asta, insa am fost toti de acord cu ea, imediat. Un lucru nou si interesant de facut, cel putin pentru noi. Asa ca, chiar in seara respectiva, ne-am pus in geanta de plaja rogojinile si ne-am dus pe plaja. Cum, credeai ca ne-am dus asa, pur si simplu, fara  nimic altceva la noi? Bineinteles ca nu! Pentru ca era vorba de un picnic, am luat la noi cascaval, cateva mezeluri feliate, nelipsita bagheta frantuzeasca, cateva dulciuri, bere si cidru de mere. Am aprins cateva lumanarele si ne-am delectat cu ceea ce adusesem cu noi. Apoi am ascultat marea si am privit luminile colorate de-a lungul coastei. Si am baut cidru de mere. Noi fetele, evident. Daca esti fata si vrei sa bei ceva mai altfel, iti recomand cidrul. Este o bautura delicioasa si o sa gasesti mai multe variante, nu doar cea de mere. Mie si Marianei ne-a placut mult, asa ca ne-am luat si cand am plecat acasa. Aceasta bautura am regasit-o cand am fost in Budapesta anul trecut, fapt care m-a bucurat foarte mult.
Am avut o poza de la picnicul nostru noscturn, dar nu o mai gasesc, din pacate... Dar o sa pun poze de la picnicul nocturn din Corfu, atunci cand o sa iti povestesc despre el. Ti-am spus doar ca picnicul nocturn devine o traditie!

Makarska noaptea

Ei bine, cam atat pentru azi despre Makarska. Daca te intereseaza subiectul in continuare, te invit sa citesti si ultimul articol despre acest loc frumos, articol pe care o sa il public peste cateva zile.
Tu ce parere ai despre mancarea din Croatia?
Incerci lucruri noi cand mergi in vacante ( cum ar fi parasailingul, in cazul meu)?
Ai vreo traditie interesanta de vacanta?

4 comentarii:

  1. Eu nu am facut parasailing, dar am facut o plimbare cu submarinul in Croatia. Interesanta traditia ta cu picnicul nocturn pe plaja. Este o idee buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu imi doresc sa merg cu submarinul, insa cred ca o sa imi fie putin frica de spatiul inchis. Dar daca m-am descurcat la parasailing, sigur ma descurc si cu submarinul. Poti incerca si tu parasailingul, iti garantez ca senzatia este extraordinara.

      Ștergere
  2. Cand merg in vacanta, mie imi place sa imi beau cafeaua de dimineata pe malul marii. Este foarte relaxant sa privesti marea si sa asculti zgomotul valurilor in timp ce iti bei ceasca de cafea de dimineata!

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos obicei, Madalina! Eu nu beau cafea, insa inteleg senzatia despre care vorbesti.

    RăspundețiȘtergere