miercuri, 17 iunie 2015

La plimbare prin Mainz

Sambata trecuta a inceput intr-un mod ciudat pentru noi: nu prea aveam chef sa mergem niciunde, ne simteam lenesi si am fi vrut sa stam acasa toata ziua. Insa, intr-un tarziu am realizat ca ne plictisim si ca mai bine am merge undeva... Bun... trebuia sa alegem un loc... Dar ce loc? Caci ai atatea locuri frumoase din care sa alegi. Parca e mult mai greu sa te hotarasti cand ai de unde alege. Pana la urma, am ales un oras in care era un castel interesant, dar cum era deja pranzul, iar acolo ne trebuiau cateva ore bune de hoinareala, plus drumul de aproape 2 ore pana la destinatie, am renuntat la idee. Si ne-am hotarat sa facem o plimbare intr-un oras de pe malul fluviului Rin, si anume, in Mainz. Nu stiu de ce am ales exact acest oras. Probabil pentru ca se afla in apropierea primului obiectiv  vizat... Si asa am ajuns noi sa vizitam orasul Mainz, aflat in landul german Rheinland Pfalz.




 Nu prea stiam la ce sa ma astept de la acest oras, caci nu am ajuns sa fac decat o documentare sumara in ceea ce il priveste. Niciunul dintre noi nu prea avea chef de vreo vizita amanuntita, asa ca am decis sa ne lasam surprinsi de acest oras.
Cred ca principalul atu al orasului Mainz este faptul ca este situat pe fluviul Rin, despre care o sa iti povestesc putin mai jos. La fel ca si in Trier, am  observat ca  predomina cladirile vopsite in nuante caramizii. Un alt aspect care mi-a atras atentia, deoarece il mai remarcasem tot in Trier, a fost prezenta sculpturilor la coltul cladirilor. Cred ca este un lucru interesant. Cel putin mie imi place.





Mainzul ne-a  surprins intr-adevar, cu strazile sale inguste, cocotate pe dealuri, pe care serpuiau incet multe tramvaie si autobuze. Chiar si prin piata in care se gaseste palatul in stil baroc Osteiner Hof si Fantana Carnavalului, trec tramvaie si autobuze. Fantana Carnavalului, cu micile sale statuete de bronz, este o constructie interesanta, care mi-a atras atentia inca de cand am intrat in piata respectiva.

Fantana Carnavalului

Palatul Osteiner Hof

Dupa ce am admirat fantana, ne-am plimbat destul de mult pe stradutele pietruite, cautand parca ceva anume. Un lucru care sa ne spuna ceva semnificativ despre Mainz, in afara de Fantana Carnavalului. Si tot plimbandu-ne agale pe strazi, am ajuns pe malul Rinului. Ei bine, am gasit acel ceva care scoate  Mainzul din anonimat, dupa parerea mea: promenada fluviului Rin. Este un loc superb, care te indeamna la relaxare, perfect pentru starea noastra de spirit din acea zi. Intrarea pe promenada se face prin niste porti vechi, frumos ornamentate.


 Dupa ce treci de porti, ajungi pe promenada, care este umbrita de siruri lungi de copaci. Printre crengile copacilor atarna siraguri de beculete. Ma gandesc ca la lasarea serii, aceste becuri se aprind. Cred ca este o placere sa te plimbi pe malul Rinului noaptea, cand promenada este astfel luminata. Foarte romantic, dupa parerea mea.


Noi ne-am asezat pe trepte, pe malul Rinului si am admirat in tacere peisajul oferit de acest fluviu frumos. Fiind sambata dupa amiaza, era destul de multa lume pe promenada, insa nu se simtea agitatia sau galagia din jur. Rinul iti da o senzatie de calm si de relaxare, cred, astfel ca tot ce se intampla in jurul tau nu mai conteaza. De obicei ma deranjeaza destul de tare aglomeratia si galagia din jur, dar acolo nu le-am mai simtit. Am stat doar si am privit cum plutesc usor la vale vasele de  croaziera. Sotul meu imi spune ca vrea sa  mergem si noi intr-o croaziera pe un fluviu odata. Si eu imi doresc. De ce nu? Cred ca ar fi o experienta interesanta.


Dupa ce am admirat destul fluviul de pe promenada, am decis sa il admiram si de pe imensul si faimosul pod Theodor Heuss. De pe pod, peisajul este si mai frumos. Ai impresia ca poti cuprinde Rinul cu bratele. Bineinteles, este doar o impresie, dar chiar simti ca poti face asta, atunci cand esti acolo.





Plecand de pe  pod, ne-am indreptat incet spre masina, iar pe drum ne-am oprit sa luam o inghetata. Doar a venit vara, nu? 



Pe drumul spre casa m-am gandit ca Mainzul este un oras frumos, care merita vazut, mai ales pentru promenada de pe malul Rinului. Acest lucru m-a atras pe mine cel mai mult in acest oras. Bine, pe langa cladirile vechi, cu fatade frumos ornamentate si Fantana Carnavalului, care este cu adevarat deosebita. Sper sa  revin in acest oras frumos, in care am petrecut o dupa amiaza relaxanta, caci simt ca mai are si alte locuri frumoase care abia asteapta sa fie descoperite.

Tu ai vizitat orasul Mainz? Ce parere ai despre el?



4 comentarii:

  1. Promenada Rinului este foarte frumoasa. Nu stiu de ce, dar orasele strabatute de ape curgatoare sunt mai romantice...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-adevar, orasele strabatute de ape curgatoare sunt romantice si parca mai frumoase decat restul. Mie mi-a placut enorm promenada Rinului la Mainz, asa ca am de gand sa mai vizitez si alte locuri de pe valea Rinului.

      Ștergere
  2. Frumos oras. Daca mai mergi, sa mai scrii despre el, caci sunt curios ce se mai poate vedea acolo.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai ce vedea in Mainz. Doar ca noi am vrut o zi in care sa ne plimbam, sa ne relaxam. Iar in Mainz chiar ne-am relaxat. Si tocmai pentru ca ne-a placut, am decis sa revenim. Cred ca in perioada Craciunului o sa revenim in acest oras.

    RăspundețiȘtergere