luni, 1 iunie 2015

Cum sa vizitezi Lyon-ul gratuit

Nu pot sa trec in alt anotimp fara sa iti povestesc despre toate minunatiile pe care le poti vedea intr-un oras pe care eu, personal, il iubesc tare mult. Ma refer la orasul Lyon, care este situat in departamentul Rhône,  regiunea Rhône-Alpes, in Franta. Ti-am mai povestit in alt articol despre legatura noastra stransa cu acest oras frumos, asa ca nu o sa mai insist asupra acestui lucru. Asa ca, hai sa  iti povestesc despre tot  ce am vazut eu in acest oras deosebit, numit Lyon. Insa nu o sa iti povestesc despre tot ceea ce poti vedea in Lyon, ci doar despre ceea ce poti vedea gratuit. Da, da, ai  citit  bine, GRATUIT! Poti vedea atatea lucruri gratuit  atunci cand  vizitezi un  oras, serios! Daca nu ma  crezi, sau daca esti curios, citeste in continuare acest articol.
Mai jos iti prezint o lista cu 8 locuri superbe pe care le poti admira gratuit in vizita ta la Lyon. Eu le-am vazut pe toate, le-am admirat in liniste si le-am  facut o gramada de  fotografii. Le-as mai vedea pe toate si pentru a 3-a oara, daca s-ar putea (caci pe unele le-am vazut deja de 2 ori, in doua anotimpuri diferite, primavara si iarna), si tot nu m-as satura de ele:
1. Bazilica Notre Dame de Fourvière - monument istoric, clasat in lista patrimoniului mondial UNESCO, bazilica Notre Dame de Fourvière este o adevarata opera de arta inchinata Fecioarei Maria, care a protejat orasul de-a lungul secolelor. Initial biserica, lacasul de cult a fost recunoscut ca  bazilica abia in 16 martie 1897. Locul este plin de semne ale gratitudinii eterne pe care locuitorii o poarta protectoarei lor, Fecioara Maria:

- statuia de bronz, aurita, reprezentand-o pe Fecioara Maria, care decoreaza clopotul capelei Fecioarei.
- cele 8 capele  laterale care  prezinta scene din viata Mariei.
- cele 6  mozaicuri  murale care o  ilustreaza pe  Fecioara  Maria  in Biserica universala si in  Biserica franceza.
Mozaic  mural
- vitraliile, care o prezinta pe  Maria drept  Regina a  Cerului.
- cele 3 cupole care  o prezinta pe  Fecioara Maria in legatura cu reprezentantii Sfintei Treimi: Tatal, Fiul si Sfantul Duh.
Una dintre cele 3 cupole
 Absolut  fiecare coltisor din acest lacas de cult este impresionant si merita vazut si admirat in amanunt. Pe mine ma fascineaza acest loc, iar atunci cand ma aflu acolo reusesc sa imi gasesc linistea interioara.


2. Panorama orasului admirata de pe colina Fourvière - odata ce ai vizitat bazilica Notre Dame de Fourvière, este imposibil sa ratezi privelistea pe care o poti admira din spatele impunatoarei constructii religioase. Lyonul se intinde cuminte la picioarele tale, chemandu-te sa ii descoperi secretele cele mai ascunse. Daca este o zi senina, in zare poti vedea si crestele muntilor.

3. Site-ul galo roman Lyon Fourvière - este situat aproape de bazilica Notre Dame de Fourvière, asa ca poti ajunge repede si acolo. Vara, in imensul amfiteatru se tin tot felul de concerte si reprezentatii artistice. Eu sper sa ajung sa vad un astfel de spectacol. Tie nu ti-ar face placere?

4. Catedrala St. Jean- Baptiste - catedrala este situata in Vechiul Lyon, la poalele colinei Fourvière. Constructia actualei  catedrale a inceput in secolul XII. Ceea ce  este  interesant la acest locas de  cult  este  prezenta  unuia dintre cele mai vechi orologii astronomice din Europa. Mie personal mi-a placut mult orologiul astronomic si  modul in care  acesta  functioneaza.

5. Centrul vechi- orice centru vechi este spectaculos si intrigant si iti ofera o perspectiva asupra vietii de zi cu zi a locuitorilor. Cel putin eu asa am simtit in Vieux Lyon. In plus, Lyonul are un aer misterios si te face sa calatoresti cu gandul in alte timpuri. Aseaza-te la o terasa de pe aleea pietruita si incearca sa simti pulsul orasului.

6. Traboules - asa se  numesc celebrele pasaje care traverseaza locuintele din centrul vechi al Lyonului si care fac legatura intre  strazile inguste. Portile prin care poti intra printr-un astfel de pasaj sunt  marcate, nu ai cum sa le ratezi. Este interesant si in plus ajungi mult mai repede pe alta strada. Pe  mine ma  fascineaza ideea.

7. Raul Saône si fluviul Rhône- cele doua ape curgatoare traverseaza chiar zona centrala a Lyoului, scurgandu-se incet si lenes la vale. Panorama oferita este deosebita, mai ales daca alegi sa le admiri de pe unul dintre podurile din centrul vechi, cum ar fi podul Bonaparte.

8. Piata Bellecour - este una dintre cele mai mari piete publice fara obstacole (copaci, spatii verzi, etc.) din Europa, in care se gaseste statuia regelui Ludovic al XIV-lea, "Regele Soare". Nu pot spune ca este ceva fascinant la aceasta piata publica, dar este un simbol al Lyonului si contribuie la farmecul acestuia, asa ca iti recomand sa o vezi si pe aceasta.

Ei bine, sunt destule locuri de vazut, nu? Si asa am bifat multe dintre obiectivele gratuite ale orasului. Majoritatea sunt simboluri ale orasului, fiecare cu particularitatile sale. Dar toate sunt deosebite, merita vazute si mai presus de  toate, sunt  gratuite. De obicei, cand vizitez un oras urmaresc sa ating punctele de interes gratuite, iar apoi, daca exista ceva care costa si merita vizitat, trec si acel lucru pe  lista.
Obiectivele prezentate  pot fi vizitate in ordinea de mai sus, dar si invers, de la sfarsit spre inceput. Eu am  experimentat ambele variante, asa ca iti ramane sa  alegi care este cea mai potrivita pentru tine. La toate obiectivele poti ajunge pe jos, deoarece nu sunt departe unele de altele.

Daca  vrei sa  afli mai  multe despre  Lyon, te  invit sa citesti si acest  articol.

Tu ai vizitat Lyonul? Cum ti se pare acest oras? Mie imi place la nebunie!

Daca ti-a placut acest articol, te rog sa dai un like sau un share!

6 comentarii:

  1. O sa retin articolul tau pentru o posibila viitoare vizita la Lyon. Am trecut de multe ori prin oras dar niciodata nu m-am oprit sa-l vizitez asa cum trebuie. Poate am s-o fac intr-o zi...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lyonul chiar merita vizitat. Este un oras foarte frumos. Eu inca mai am multe de descoperit despre acest loc, dar am timp, deoarece o sa merg destul de des pe acolo.

      Ștergere
  2. Pasajele din centrul vechi sunt interesante iar panorama orasului admirata de pe colina Fourviere este deosebita! Lyonul chiar este un oras frumos si foarte fotogenic.!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca Lyonul chiar este fotogenic:))! De fiecare data cand merg acolo, simt ca tot mai am ceva de descoperit, un loc sau un coltisor secret care ma asteapta ca sa il admir.

      Ștergere
  3. Pare interesant orasul acesta. Atunci cand te gandesti la Franta nu te gandesti tocmai la Lyon prima data, insa cred ca merita vizitat, din ceea ce vad scris aici. Un city break la Lyon suna bine...

    RăspundețiȘtergere
  4. Intr-adevar, cand spui Franta, prima data te gandesti la Paris, si in nicun caz la Lyon. Insa si acesta este un oras important al Frantei, in care ai ce vedea si vizita. Pentru un city break este perfect, iar daca ii poti dedica si mai mult timp, e si mai bine.

    RăspundețiȘtergere