vineri, 31 iulie 2015

Burg Sooneck - rivalul castelului Rheinstein

Mini seria articolelor despre castelele de pe valea Rinului Mijlociu continua cu povestea despre vizita la castelul Sooneck. Burg Sooneck se afla langa localitatea Niederheimbach si este construit, ca si restul castelelor de pe aceasta vale, in varful unui deal, pe  malul stang al fluviului Rin. Parerea mea este ca Burg Sooneck se poate intrece in frumusete cu castelul Rheinstein, despre care ti-am povestit intr-un articol anterior. Cel putin mie asa mi s-a parut, caci ambele sunt la fel de pitoresti, rupte parca dintr-un basm cu printi si printese. Stiu ca repet a  nu stiu cata oara, dar o sa specific si aici faptul ca, Burg Sooneck, ca si toate celelalte castele de pe valea Rinului Mijlociu, face parte din Patrimoniul Mondial UNESCO.

Castelul Sooneck a  avut si el parte de o istorie zbuciumata, inca de cand a  fost mentionat pentru prima data, in jurul anului 1271. De-a lungul timpului a  avut mai multi proprietari, iar in urma razboiului palatinat pentru succesiune a fost distrus de catre trupele regelui francez Ludovic al XIV- lea. De altfel, a avut aceeasi soarta ca si restul castelelor de pe malul stang al Rinului Mijlociu. Ulterior, a fost reconstruit de catre printul mostenitor al Prusiei, Frederick William al IV- lea si a avut rol de cabana de vanatoare. Ulterior, dupa cel de-al doilea razboi  mondial, a ajuns in proprietatea statului, iar astazi poate fi vizitat de catre orice persoana interesata. 





Al meu sot a fost model fara sa stie:)...



 Tablou sau fereastra? Ce zici?
 Accesul pana la castel se face cu masina, pana in parcarea special amenajata, dupa care se urca pe jos aleea umbrita de copaci. Nu ai mult de mers pe jos, iar panta este foarte lina. Curtea castelului poate fi vizitata fara ghid, insa interiorul poate fi vizitat doar in cadrul unui tur cu ghid in limba germana. Daca nu stii germana, la intrare vei primi un mic pliant in engleza, in care ti se vorbeste despre curtea castelului, turnuri si porti. Singurul dezavantaj este faptul ca, pentru vizitarea interiorului, ghidul vorbeste doar limba germana. Tururile cu ghid in interior se organizeaza la ore fixe, lucru care ti se va comunica la intrare. De asemenea, ai posibilitatea de a  achizitiona un bilet doar pentru vizitarea exteriorului, in cazul in care nu vrei sa vizitezi interiorul sau ai prea mult de asteptat pana incepe turul cu ghid al interiorului. Biletul intreg, interior- exterior, costa 4 euro, deci o nimica toata, in  opinia mea. Castelul dispune si de un mic restaurant, care este amenajat in turnul care a  servit in vechime drept grajd. Suna ciudat, dar te asigur ca totul este reamenajat, asa ca nu se mai vede nici urma de grajd acolo. 



Noi am ajuns pe la ora doua, iar la ora trei  incepea turul cu ghid in interiorul castelului, asa ca am luat biletul intreg. Domnul de la casa de bilete a  fost foarte amabil cu noi si auzindu-ne ca vorbim romaneste, ne-a intrebat daca suntem ucraineeni. Caci de, el era rus. I-am spus ca suntem romani si ne-a intrebat daca venim de la Bucuresti. Simpaticul domn stia de Romania si de Bucuresti. A fost foarte dragut cu noi, ne-a mai spus ca la castel se organizeaza nunti si ca putem sa ne aducem prietenii din Romania sa se casatoreasca acolo. Sunt amatori, cumva?


 In castel intri prin poarta de nord - est, care a devenit intrarea principala abia in secolul XIX. Cum treci de poarta , ajungi la casa de bilete, care, in trecut, gazduia locuinta administratorului castelului. Dupa ce treci de casa de bilete, poti sa incepi sa explorezi exteriorul. Tot pe partea stanga o sa gasesti Balconul, un locsor romantic, care iti ofera o panorama deosebita asupra Rinului, bineinteles. In apropierea Balconului o sa  gasesti Turnul de Sud, care a  fost construit la ordinul printului prusac, pe ruinele vechiului turn medieval. Cladirea cu trei nivele a gazduit in trecut camere de locuit, dar astazi parterul serveste drept restaurant (in trecut, in locul actualului restaurant exista un grajd). Din Turn poti admira cariera de piatra ce se invecineaza cu castelul. Piatra exploatata aici era exportata in vechime, in Olanda.  Zidul opus Turnului de Sud, adica cel din fata restaurantului,  a facut parte (baza acestuia) din vechiul zid medieval. Partea superioara a  zidului a  fost adaugata in secolul XIX. Tot in acea zona se afla si vechea poarta de intrare in castel. Cat priveste cladirea principala a castelului, aceasta inca mai cuprinde ziduri ce dateaza din evul mediu, caci in perioada reconstructiei s-a incercat sa se pastreze tot ceea ce s-a putut din vechea constructie. Detaliile gotice au fost adaugate insa in timpul reconstructiei.

Actuala intrare in castel

Balconul - poza mea preferata de aici

Turnul de Sud si cariera de piatra
La  ora trei a inceput si turul cu ghid al interiorului. Pe mine personal ghidul nu m-a incantat foarte mult, caci a vorbit doar in germana si nu am inteles prea multe. Insa am retinut ca:  zidurile castelului sunt foarte groase, fapt care se poate vedea cel mai bine in nisele ferestrelor; intr-una din incaperi exista un tablou al unuia dintre proprietarii castelului (cred), despre care ai impresia ca te urmareste cu privirea indiferent unde ai sta in incapere, chiar daca postura sa indica faptul ca priveste doar intr-o anumita parte. Copiii au fost incantati de tabloul respectiv. Alt lucru pe care l-am remarcat atat eu, cat si copiii, a fost unul dintre dormitoare, care era atat de mic si de prost luminat, incat cred ca oricine ar fi stat acolo, sigur a suferit de depresie. Copiii au fost socati sa auda ca acea incapere era folosita drept dormitor si sufragerie, in acelasi timp.  Per total, interiorul castelului nu mi s-a parut atat de frumos ca cel de la Rheinstein, insa nu pot sa spun ca nu a avut farmecul sau. Pe mine m-a fascinat exteriorul si panorama asupra Rinului, asa cum era de asteptat.

 









Plecam? Dar eu vreau sa mai ramannnn!!!!!
Ce parere ai: e mai frumos Burg Sooneck sau castelul Rheinstein?

2 comentarii:

  1. Inca o data: oaaau! Fotografiile sunt incredibile, imi si inchipui cum ar trebui sa arate in realitate! Ai dreptate ca este rivalul lui Rheinstein. Nici nu ma pot hotara care este mai frumos. Cred ca sunt la egalitate! M-ai inebunit si pe mine cu castelele astea si m-am apucat sa mai caut articole despre ele, dar cum zici si tu, am gasit doar chestii foarte generale. Asa ca ma bucur ca ai scris tu despre fiecare in parte!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ha ha, sa stii ca nu esti singura asupra careia am avut efectul acesta! Ma refer la nebunia cu castelele. Pai sa stii ca nu prea sunt articole detaliate, iar daca gaseste cineva vreunul as vrea si eu sa stiu. Bine, nu sunt articole in limba romana, caci in engleza am gasit cateva.

      Ștergere