vineri, 3 iulie 2015

Gradinile castelului din Heidelberg

Aflati in vizita in Heidelberg, am reusit sa ajungem si pana la castelul de pe deal, care este simbolul orasului, numai bine ca sa ne  bucuram de o plimbare prin gradinile in stil renascentist ale acestuia. Imi plac foarte  mult castelele, insa gradinile castelelor mi se par fascinante. Bineinteles, acolo unde exista. Si spre bucuria mea, castelul din Heidelberg nu duce lipsa de o astfel de gradina frumoasa.

 
Castelul este construit, dupa cum ti-am spus, pe un deal (uau, ce  surpriza, nu?!), de unde poti admira valea raului Nektar, care strabate orasul Heidelberg. Trebuie sa iti spun de pe acum ca acest castel este partial in ruina, insa partea de castel care este inca in picioare poate fi vizitata. Noi am ajuns cu o jumatate de ora inainte de inchidere (ora  18.00), fapt pentru care nu am reusit sa vedem interiorul castelului. Dar imi doresc enorm sa revin si sa vizitez si interiorul, caci acolo se afla ceva foarteee interesant, pe care vreau sa-l vad neaparat. O sa afli despre ce este vorba cand o sa merg sa vizitez interiorul (asta daca nu ai vizitat deja castelul si stii deja despre ce anume vorbesc).

Poarta de acces in gradinile aflate la intrarea pe domeniul castelului
Cum spuneam, am reusit sa vizitam gradinile, in care accesul este gratuit pe tot parcursul zilei, precum si curtea castelului, care se poate vizita gratuit dupa ora 18.00 (ieeeei!!!).
La  momentul in care a  fost construit castelul, aceste gradini nu au existat. Astfel ca, din secolul XIII pana in secolul XVII terenul ocupat astazi de gradini era impanzit cu fortificatii si turnuri de veghe, in scopul protejarii eficiente a castelului. Abia la inceputul secolului XVII locul a inceput sa se transforme incet incet in gradina. De-a lungul timpului a  suferit numeroase modificari, la un moment dat acest spatiu fiind transformat chiar in gradina de legume.
Turn in ruina




Gradinile sunt terasate, cu platouri cu gazon si copaci batrani care ofera o umbra racoroasa. Intr-un colt al gradinii gasesti 3 fantani arteziene, aflate una langa alta. E placut sa privesti verdele peluzelor, care completeaza frumos maroniul roscat al zidurilor castelului. Aleile lungi te duc la un moment dat pe marginea dealului, de unde poti admira, din mai multe locuri, orasul ce se intinde la poalele dealului si raul care  isi croieste drumul printre vaile largi. Peisajul este deosebit, asa ca mi se pare interesant faptul ca gradinile sunt accesibile gratuit in orice zi a sapamanii, astfel ca localnicii pot sa se bucure de acest peisaj superb oricand.




Din exterior ai impresia ca intreg castelul este o ruina, insa stiam din surse sigure ca exista o parte din castel intacta. Cand am patruns in curtea interioara, dupa ora 18.00, am ramas impresionata. Toti peretii castelului sunt ornati cu sculpturi superbe, dantelate. Cel mai mult mi-au placut golurile ferestrelor de la etajele superioare (din partea in ruina), prin care puteai admira cerul. Acest lucru mi s-a parut foarte deosebit, deoarece ai senzatia de spatiu deschis, din care poti evada oricand doresti. Cel putin asta a fost impresia mea.
Turnul portii de intrare in castel

Turnul portii - detaliu






La un moment dat, daca te plimbi prin curte, ajungi la un mic coridor, chiar langa magazinul cu suveniruri. Acest coridor duce pe terasa castelului, de unde poti sa admiri intreaga vale. Cele doua gherete de paza din stanga si dreapta terasei sunt punctele de interes aici, caci turistii se calca in picioare pentru a putea face o poza de acolo. Bancile de piatra si fatada impesionanta a castelului, plina de sculpturi, dau un aer plin de romantism terasei. Fiind sambata, in curtea castelului se organiza un eveniment, iar pe terasa castelului se pregatea o receptie (probabil o  nunta).


Fatada castelului vazuta de pe terasa - detaliu

Decoratiune florala pentru receptia de pe terasa
Prin gradini am vazut niste fete care faceau o sedinta foto. Cred ca era petrecerea burlacitelor, caci domnisoarele de onoare aveau palarioare roz, iar mireasa, palarie alba. Si erau insotite de un fotograf si o gramada de accesorii, pentru ca  pozele facute sa fie perfecte.






 Mi-au placut mult  gradinile si curtea castelului si abia astept sa revin acolo pentru a vizita si interiorul.
Tu ce parere ai despre ferestrele prin care se vede cerul?

4 comentarii:

  1. Frumoase gradini. Si castelul pare interesant. Abia astept sa postezi un articol si cu interiorul. Imi place cum se vede de sus orasul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur daca iti place articolul, dar sa stii ca pentru articolul despre interior o sa mai ai ceva de asteptat, caci nu stiu cand voi revedea castelul. Sper ca anul acesta!

      Ștergere
  2. Oooo, castellll!!!! Imi era dor de un articol cu un castel! Frumoase gradinile, iar ferestrele prin care se vede cerul sunt de vis. Ai senzatia ca poti evada. Sa mergi sa vezi si interiorul. Astept articolul!

    RăspundețiȘtergere
  3. Daaa, din nou castel! Am o mica-mare obsesie pentru ele. Mereu mi s-a spus ca sunt o fire mai visatoare si cred ca acest fapt se reflecta in dragostea mea pentru castele. Ferestrele sunt intr-adevar the best!

    RăspundețiȘtergere