marți, 11 august 2015

Monthly Recap: July 2015

Luna iulie a  fost o luna plina si surprinzatoare, din  mai multe puncte de vedere. In primul rand, a fost o luna importanta, caci a fost ziua de nastere a sotului meu, zi pe care si-a sarbatorit-o asa cum si-a dorit el. Apoi, luna iulie a fost despre cunostinte noi si oameni de calitate. Si nu in ultimul rand, luna iulie a  fost despre castele, patru la numar mai exact, castele situate pe valea Rinului Mijlociu si toate facand parte din patrimoniul mondial UNESCO. Dar sa le luam pe  rand:
1. Schnabels restaurant - Sarbatorirea zilei de nastere a  sotului meu a fost ocazia perfecta pentru a  cunoaste un om deosebit, care si-a transformat pasiunea intr-o afacere. Domnul Schnabel are un restaurant intim si cochet, in cadrul caruia incearca sa promoveze cat de mult poate Romania, tara de unde a  plecat cu multi ani in urma. Modul in care a gandit si realizat totul te face sa il apreciezi foarte mult. Pentru ca ne-am simtit atat de bine in restaurantul sau, am decis sa revenim pentru Sommerfest-ul pe care l-a gazduit si care a avut de toate: muzica live, mancare buna, o expozitie de costume populare si o expozitie cu vanzare de obiecte din sticla. Cu siguranta o sa revenim acolo, caci ne-am simtit ca acasa in restaurantul domnului Schnabel.

2. Castelul Rheinstein - situat pe valea Rinului de Mijloc, castelul face parte din patrimoniul mondial UNESCO si este un loc magic, un castel din povesti. Nu exista un coltisor care sa nu iti placa in acest loc. Pur si simplu nu ai ce sa ii reprosezi, deoarece este perfect. Cel mai mult mi-a placut cum a  fost aranjata terasa, dar panorama asupra Rinului este fantastica.

3. Burg Klopp - este situat in orasul Bingen, pe Rin si este un castel restaurant. De asemenea serveste si ca primarie. Interesanta combinatie, nu? Bineinteles, face parte din patrimoniul mondial UNESCO. Merita sa il vezi, mai ales pentru ca de acolo ai o panorama deosebita asupra celuilalt mal, unde mai poti vedea inca doua cetati si statuia Germania.

4. Burg Sooneck - dintre cele 4 castele de pe valea Rinului Mijlociu, Sooneck si Rheinstein mi s-au parut cele mai pitoresti si mai deosebite. Ca si in cazul castelului Rheinstein, nici Sooneck-ului nu ai ce sa ii reprosezi, oricat de carcotas ai fi. Si acest castel face parte din patrimoniul mondial UNESCO.

5. Castelul Stahleck si oraselul Bacharach - castelul Stahleck a  fost transformat in hotel, insa poti vizita linistit curtea si imprejurimile. Parte a patrimoniului mondial UNESCO, nu isi face de rusine ceilalti frati pe care i-am vizitat deja. Daca despre castel vei spune ca este frumos, orasul este cel care te va lasa fara cuvinte de aceasta data, caci Bacharach este un orasel medieval tipic german: barne de lemn, multe flori, texte scrise pe fiecare casa veche, stradute inguste de piatra, magazine cu obiecte confectionate din lemn si mult vin. Nu te mai saturi sa te plimbi pe strazile lui, serios. Mi-am propus ca in viitor sa revin acolo, caci este un loc care merita cercetat mai in amanunt.


6. Satul pitoresc Manubach - prin acest sat am fost mai mult in trecere, dar a  meritat din plin sa ne  oprim, caci este atat de romantic si de pitoresc. La fiecare casa frumoasa eram ceva de genul: oaaaaaauuuu! Chiar e  un satuc frumos, iar daca tot esti pe Valea Rinului de Mijloc, merita sa dai o fuga si pana acolo. A, si face  parte din patrimoniul mondial UNESCO. Extraordinar pentru un sat asa de mic, nu crezi?

Pana  la urma, cred ca, la capitolul calatorit, luna iulie a fost dedicata fluviului Rin si castelelor pitoresti care il pazesc de pe varful dealurilor verzi, pline cu vita de vie. Apoi, luna iulie a fost dedicata si locurilor aflate pe lista patrimoniului  mondial UNESCO, caci pana acum, nu am mai vizitat 5 astfel de locuri intr-o singura luna. Bine, asta pe langa faptul ca am inceput sa fac o obsesie pentru locurile care fac parte din patrimoniul UNESCO. Dar ce mai conteaza inca o obsesie in plus, mai ales daca contribuie cu ceva la cultura mea generala si la dezvoltarea mea personala? Eu zic ca este in regula o astfel de obsesie nevinovata.
Nici nu imi vine sa cred ca a trecut si luna iulie si ca a mai ramas doar o singura luna de vara... Vara, doar teoretic spus, caci prin zona aceasta toamna incepe sa isi faca simtita prezenta inca de pe acum. Insa o sa o ignor si o sa incerc sa profit cat de mult pot de ultima luna de vara din acest an.

Si in loc de incheiere, te las cu pozele mele preferate de luna aceasta:
Burg Sooneck

Castel Stahleck
Care articol ti-a placut mai mult?
Care dintre pozele mele favorite iti place mai mult?

2 comentarii:

  1. Dar ai vazut ceva si luna asta!!! Bravo tie!! Personal, cred ca articolul despre Rheinstein mi-a placut cel mai mult. Iar referitor la cele doua poze, e greu de ales una, pentru ca amandoua sunt foarte reusite. Felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, Madalina! Si eu ma bucur ca am reusit sa vad toate aceste lucruri deosebite luna aceasta. Fiecare luna e diferita, mereu vad si descopar lucruri noi si interesante, iar acest lucru ma face foarte fericita!

      Ștergere