luni, 17 august 2015

Tot ce trebuie sa stii pentru prima vizita in Paris

Inceputul lunii august mi-a adus o frumoasa vizita la Paris, orasul pe care imi doream sa il vizitez de foarte mult timp. Chiar daca a  fost o vizita scurta, m-am bucurat foarte mult pentru ca am ajuns acolo. Am noroc ca locuiesc aproape de Paris, la 400 km, ceea ce il face destul de accesibil chiar si pentru un  city break. Bineinteles, nu ai cum sa vezi tot Parisul intr-un weekend, dar poti face mai multe iesiri pana acolo si de fiecare data sa vezi cate ceva.
Petit Palais


 Noi am fost la Paris chiar pentru un city break de 2 zile. Scurt, vor spune unii, dar mie mi s-a parut suficient. Eu am avantajul de a sta aproape, dar daca tu stii ca nu poti sa revii in Orasul Luminilor prea curand, poti sa optezi pentru un weekend prelungit sau chiar pentru o intreaga vacanta aici.
Despre Paris s-au scris multe si uscate, asa ca sunt sigura ca ai scanat deja restul articolelor din spatiul virtual in legatura cu acest subiect. Eu o sa iti povestesc experienta mea personala, in mare, presarata cu cateva informatii de ordin istoric (nu prea multe, ca sa nu te plictisesti).
O sa incep prin a-ti spune ca am petrecut ziua de sambata in Paris, iar duminica la castelul Versailles. Am ales sa facem asa deoarece doream sa avem macar un obiectiv important vizitat in amanunt. Insa tot nu ne-a ajuns timpul pentru Versailles, caci au ramas niste coltisoare de gradini pe care nu le-am vazut. Dar despre Versailles o sa iti  povestesc in urmatoarele trei articole, caci azi iti prezint traseul meu prin Paris.
Sincer, am avut ceva emotii cand am plecat spre Paris, pentru ca stiam ca este foarte mare, foarte aglomerat, foarte intortocheat, foarte, foarte, foarte din toate punctele de vedere. Asa ca am incercat sa planific totul cat mai in amanunt posibil.

I. Drumul: daca pleci din Saarbruecken spre Paris, cu masina, trebuie sa stii ca ai doua variante: fie o iei pe autostrada si platesti taxa de autostrada, aproximativ 60 euro dus-intors, fie o iei pe drumurile regionale si departamentale si nu platesti nicio taxa de drum. Daca vrei sa faci o vizita fulger la Paris, adica o vizita foarte scurta, eu iti recomand autostrada, deoarece ajungi mult mai repede acolo. Daca ai timp la dispozitie, iti recomand sa parcurgi traseul pe drumurile regionale, caci peisajele sunt pitoresti. Plus ca vei gasi si alte obiective de vizitat pana ajungi la Paris. Eu am ales prima varianta si am mers pe autostrada, caci eram conditionati de timp.
Bineinteles, poti ajunge la Paris si cu trenul, cu plecare chiar din Saarbruecken. O legatura directa te duce la Paris in aproximativ 2 ore, iar daca cumperi biletele cu cateva luni inainte, poti plati doar 60 euro dus- intors de persoana (pret in timpul saptamanii).

II. Cazarea: cand am ales cazarea am luat in considerare doua aspecte importante pentru mine: traseul obiectivelor turistice pe care  aveam de gand sa le vizitez si pretul. Astfel, am ales un hotel situat in zona 3, in localitatea Levallois Perret, pentru ca se afla la 4 km cu masina de Arcul de Triumf si pentru ca avea un pret foarte convenabil (sub 40 euro camera pe noapte). Pentru aceasta vizita pe mine m-a interesat mai putin locul de cazare, caci m-am dus la Paris ca sa vad Parisul, nu ca sa stau in camera. Mie personal mi-a placut zona, localitatea fiind foarte draguta si cocheta.

III. Parcarea: eee, cu parcarea e problema mare in Paris. Cand vrei sa iti rezervi o cazare in Paris, verifica neaparat daca hotelul respectiv are parcare proprie, sau daca exista o parcare publica in apropiere. Sa stii ca majoritatea hotelurilor din Paris nu au parcare proprie, asa ca fii atent. Noi am parcat masina intr-o parcare publica, chiar sub primaria din Levalois Perret si am platit, de la ora 14.00, pana a doua zi la ora 7.00 dimineata, 13 euro. Tariful de noapte era fix, de 6 euro, iar cel de zi varia, in functie de cate ore stationa masina in parcarea respectiva. Tariful de zi se plateste pana la ora 18.00, ora de la care se aplica tariful de noapte. Noi ne-am uitat la preturi si in alta parcare publica si am constatat ca erau identice.

IV. Mancarea: noi am bantuit toata dupa amiaza prin Paris si pana seara nu am mancat nimic, in afara de o inghetata pe care am savurat-o la  turnul Eiffel. Iar seara am mancat in apropierea hotelului, la niste preturi mai mult decat decente. Mancare in Paris gasesti la toate preturile posibile si imposibile, depinde doar ce iti doresti tu. Pe noi nu ne-a interesat atat experienta culinara, caci suntem destul de familiarizati cu bunatatile frantuzesti, asa ca, pentru astfel de excursii, chinese food rules.

V. Mijlocul de deplasare prin Paris: ei bine, inainte sa plecam, am tot calculat distante pe google maps, kilometri si timpul in care ii parcurgi pe jos. Am cerut si parerea unor prieteni care sunt familiarizati cu Parisul, iar acestia au fost draguti si ne-am imprumutat si niste harti cu mijloacele de transport in comun si principalele obiective turistice. Pana la urma, am decis ca unele distante mai lungi sa le parcurgem cu metroul, iar restul pe jos. Dar stii tu cum este, socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ.
Ajunsi in statia de metrou (care se afla foarte aproape de hotel - acesta este inca un aspect pe care trebuie sa il verifici cand iti alegi cazarea), ne-am dus la  biroul de informatii pentru a intreba care este cea mai convenabila varianta de bilete pentru noi. Doamna de la informatii a  fost foarte draguta si ne-a prezentat doua variante, din care noi am ales un bilet valabil intreaga zi, pe toate mijloacele de transport in comun, pentru zona 1 si 2. Biletul a  costat 7 euro de persoana si cred ca a fost cea mai buna varianta. A doua varianta pe care am fi putut sa o alegem consta intr-un set de 10 bilete pe care il pot folosi mai multe persoane (am uitat pretul setului de 10 bilete...). Dar cand am ales, nu a fost vorba neaparat despre pret, ci despre frica ca o sa ni se termine cele 10 bilete si trebuie iar sa mergem sa cumparam alt set (asta mai ales cand nu stii de cate ori iei metroul sau alt mijloc de transport). Noi am vrut sa scapam de stresul acesta suplimentar si consumator de timp si am luat biletul valabil o zi intreaga, pentru pretul de 7 euro/persoana. Biletul respectiv se numeste Mobilis, pentru zonele 1 si 2.

VI. Traseul cu metroul prin Paris si obiectivele vizitate: 

1. Arcul de Triumf  - am pornit din statia Louis Michel din Levallois Perret, pe linia 3, directia Gallieni, pana in statia Villiers. La Villiers am schimbat metroul, si am luat 2-ul, directia Charles de Gaulles-Étoille, unde am iesit la suprafata, chiar langa Arcul de Triumf. La Arc puteti ajunge doar prin subteran, caci este inconjurat de un sens giratoriu enorm. Noi, ca nu mai inconjuram tot squarul acela gigantic, in cautarea locului prin care se ajungea acolo prin subteran, am facut o mica prostioara (pe care au facut-o si altii) si am traversat pur si simplu soseaua. Dar voi sa nu faceti ca mine! La plecare, am iesit prin subteran si era o coada enorma la intrarea in Arc. Acum nu stiu daca respectivii oameni asteptau ca sa urce in Arc, sau doar ca sa se plimbe sub el. Cert e ca noi am scurtat toata povestea.
Despre Arcul de Triumf o sa iti spun ca Napoleon a  fost cel care a  ordonat constructia acestuia. Constructia monumentului  a durat 30 de ani. De la  Arcul de Triumf, daca o iei pe Champs Elysées, ajungi, trecand prin Place de la Concorde si jardin de Tuilleries, la Louvre.
Pe peretii interiori sunt inscrisi cei 558 de generali ai Imperiului. Numele celor care au murit in lupta sunt subliniate.


2. Jardin du Trocadero - din statia Charles de  Gaulles - Étoille (de la  Arcul de Triumf), am luat 6-le, directia Nation, pana la statia Trocadero. Acolo am coborat si am vizitat jardin du Trocadero. Cred ca de pe platoul gradinii poti sa faci cele mai frumoase poze cu turnul Eiffel, cel putin din ce am reusit eu sa vad. Este foarte aglomerat, asa ca trebuie sa pandesti un loc de unde sa faci o poza buna, in care sa nu prinzi si alti oameni. Eu am prins in cateva poze o doamna de origine araba. Nici eu, nici ea, n-am vrut sa renuntam la locul de pozat cucerit cu greu, asa ca avem cateva poze impreuna.
Atractia principala aici este Fantana Warsaw, care are niste jocuri de apa foarte interesante. Cele mai impresionante sunt cele 20 de tunuri de apa, care pot proiecta jetul de apa la 50 de metri distanta. Noi am prins fantana activa si te asigur ca este un adevarat spectacol.

3. Turnul Eiffel - de la Trocadero am coborat, pe jos, pana la Turnul Eiffel, trecand podul d'Iéna peste Sena. La turn este aglomeratie mare, ai impresia ca vezi o mare de oameni in fata ta. Asa ca, Champ de Mars a  fost negru, nu verde, datorita multimii de oameni aflate acolo. Cred ca pe Champ de Mars este frumos sa stai la un picnic si sa admiri turnul cand nu este sezon de varf. Nu am urcat in turn, caci altfel nu am mai fi vazut nimic in afara de el. Coada este imensa, iar daca vrei neaparat sa urci, eu zic sa iti rezervi cel putin jumatate de zi pentru aceasta activitate.



 Turnul Eiffel face parte din patrimoniul mondial UNESCO (alaturi de restul obiectivelor turistice majore situate pe malurile Senei, in Paris), este construit din otel si are o inaltime de 300 de metri, care oscileaza cu cativa centimetri, datorita contractiei si dilatarii aliajului de metale (in functie de temperatura aerului).


4. Podul Alexandru III - cum stai cu fata la Turnul Eiffel si cu spatele la Sena, statia de metrou Bir- Hakeim se afla in dreapta, pe malul Senei. Dupa ce treci de Maison de la Culture Japon o vei vedea, caci este imensa. Aici am avut probleme cu un bilet, caci nu a mai fost recunoscut de aparate si a trebuit sa il schimbam. Doamna de la informatii a  verificat biletul, s-a convins ca nu merge si ne-a dat altul in loc. De la Bir- Hakeim am luat 6-le in directia Nation si am coborat la La Motte -Picquet Grenelle, unde am schimbat metroul si am luat 8-ul, in directia Créteil, si am coborat la Invalides. Cand iesi de la  metrou, ajungi exact pe Esplanade des Invalides, iar pe fundal, in departare, vezi Hôtel des Invalides.

Esplanade des Invalides si Hôtel des Invalides

Podul Alexandru III si Hôtel des Invalides, in departare

Sena, vazuta de pe podul Alexandru III



Esplanade des Invalides nu era atat de aglomerata ca Champ de Mars. Deci era un loc mult mai bun de picnic, daca am fi avut timp. Dar lasam picnicul pe data  viitoare. Fata in fata cu Esplanade des Invalides vei vedea Podul Alexandru III, despre care se spune ca ar fi cel mai frumos pod din Paris. Eu, personal, tind sa le dau dreptate celor care sustin acest lucru.
Podul Alexandru III este simbolul prieteniei ruso-franceze si a fost numit dupa Tarul Alexandru al III-lea, tatal Tarului Nicolae al II- lea. La  capetele podului se gasesc statui poleite in aur, inalte de 17 m.
Podul Alexandru III - statuie la intrarea pe pod





5. Grand Palais si Petit Palais - de la Podul Alexandru III am mers pe jos pana la Grand Palais si Petit Palais. Cele doua nu erau pe lista mea, insa daca tot am trecut pe langa ele, de ce sa nu le fac si o poza? Mai ales pentru ca Petit Palais are o poarta superba, iar o mireasa asiatica, frumoasa ca o papusa, isi facea pozele acolo.
Grand Palais
 Grand Palais, astazi muzeu, a fost folosit pe post de spital militar in timpul primului razboi mondial. Un amanunt mai putin cunoscut este faptul ca in subsol, Grand Palais adaposteste o statie de politie. Petit Palais a fost construit pentru Expozitia Universala din 1900 si adaposteste le Musée des beaux-arts de la ville de Paris. 

Intrarea in Petit Palais si mireasa
6. Place de la Concorde - de la Grand Palais si Petit Palais am ajuns, tot pe jos, in Place de la Concorde. De aici se vede perfect Champ Elysee cu Arcul de Triumf pe fundal. Place de la Concorde este una dintre cele mai mari piete publice din Paris. Aici a fost amplasata ghilotina cu care au fost decapitati regele Louis al XVI- lea si regina Marie Antoinette. Obeliscul din piata este o coloana adusa de la templul Luxor de pe Valea Nilului, din Egipt. 


Obeliscul


7. Jardin de Tuileries - din place de la Concorde intri direct in Jardin de Tuileries, gradina construita la cererea reginei Catherine de Medicis, in stilul renascentist italian. In timpul domniei lui Louis al XIV- lea, arhitectul peisagist André Le Nôtre (cel care a proiectat si gradinile Versailles) a reproiectat intreaga gradina, transformand-o intr-o gradina frantuzeasca.





Ha ha, am gasit si o caprita!!!!

Pe  fundal, o aripa a muzeului Louvre

8. Jardin du Carrousel - practic face parte tot din Jardin de Tuileries, asa ca este posibil sa nu sesizezi diferenta decat atunci cand ajungi la L'Arc de Triomphe du Carrousel, care a fost construit in cinstea victoriilor lui Napoleon. 

Arcul de Triumf din Jardin du Carrousel
9. Muzeul Louvre - privind prin arcul de triumf din Jardin du Carrousel, o sa constati ca ai ajuns la Louvre si ca poti admira deja faimoasa piramida construita in mijlocul curtii palatului. Piramida de sticla serveste drept intrare principala in muzeul care este renumit in intreaga lume. Dupa parerea mea, piramida asta este o mare prostie, care strica farmecul locului si care chiar nu are ce cauta acolo. Dar asta este doar parerea mea personala...


De la Louvre am luat din nou metroul pana in Levallois Perret: din statia Palais Royale Musée du Louvre ( in stanga Louvre-ului, cum stai cu fata la el) am luat metroul de pe linia 11, directia La Défense, pana la Charles de Gaules- Étoille, unde am coborat si am luat 2-ul, in directia Nation, pana la Villiers. Acolo am coborat din nou si am luat 3-ul, in directia Pont de Levallois Bécon, pana in statia Louis Michel.

Asadar, ne-am plimbat ceva cu metroul, insa nu regret, caci altfel nu am fi reusit sa vedem tot ce am vazut intr-un timp atat de scurt. Plus ca oricum a  fost obositor, chiar daca am parcurs multe distante cu metroul. Noi am prins o zi noroasa, insa cele 27 de grade le-am resimtit ca fiind 35, iar acest lucru a  accentuat senzatia de oboseala. De, oras mare Parisul asta. Si cu bune si cu rele, depinde care parte a  paharului vrei sa o vezi.
Jardin de Tuileries
Per ansamblu, mie mi-a placut Parisul (dar cui nu i-ar place, sa fim seriosi?) si imi doresc sa revin aici ca sa il cercetez mai in amanunt. Pentru prima data, cred ca este suficient ce am vazut, mai ales pentru ca stiu ca pot sa revin oricand doresc acolo.
Eu ti-am prezentat traseul facut de mine, ca sa iti faci o idee despre ce inseamna o vizita  fulger la Paris. Cred ca ai inteles deja ca intr-o astfel de vizita nu poti sa intri la niciun obiectiv turistic major, pentru ca vei sta la cozi imense. Daca nu ma crezi, o sa iti arat niste poze cu cozile de la intrarea la Versailles, dar asta in articolele viitoare, in care o sa iti povestesc despre Versailles. Acum, tu stii mai bine ce iti doresti sa faci si sa vezi in Paris, eu doar ti-am oferit un model pentru o vizita de scurta durata in Orasul Luminilor.

Apus de soare in Jardin de Tuileries


6 comentarii:

  1. Eu nici pana astazi n-am ajuns la Versailles, daca iti vine sa crezi desi in fiecare an zic ca facem un weekend acolo:D. Poate anul asta, sa vedem :))
    In Tour Eiffel am urcat la prima vizita. Am urcat seara si a fost superb, privelistea orasului luminat a meritat toti banii si mai ales toata asteparea.
    Sa va fie de bine excursia!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult, Larisa, chiar a fost frumos! Acum a fost turul de recunoastere, iar de data viitoare luam Parisul la bani marunti:))). Urmatoarele 3 articole le voi scrie despre Versailles. A fost frumos, doar ca in castel a fost atat de aglomerat, incat am avut impresia ca l-am vazut putin cam prea in graba. Dar oricum merita si e de stat o zi intreaga, daca e sa vezi si castelul si gradinile. La gradini au ramas doua zone pe care nu le-am acoperit, dar le vom vizita cu urmatoarea ocazie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos structurat articolul tau, chiar este un model pentru o vizita scurta la Paris. Imi place ca ai scris si de cazare, parcare si mai ales de metrou. Mereu am ocolit metroul pentru ca mi s-a parut complicat . Dar dupa ce am citit ce ai scris, parca mi-am mai facut curaj si poate o sa incerc si eu data viitoare cand ajung intr-un oras in care se poate circula cu metroul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos! Sa stii ca si eu am avut emotii cu metroul, pentru ca a fost prima data cand a trebuit sa ma ocup eu personal de citit harta, ales rutele, gasit liniile de pe care pleaca metroul pe care trebuia sa il luam. Dar crede-ma ca este foarte simplu totul, cu harta si cu semnele care sunt peste tot, nu ai cum sa te incurci. Asa ca, data viitoare alege cu incredere calatoria cu metroul, pentru ca o sa te ajute mult si o sa iti si placa, pe deasupra.

      Ștergere
  4. O la la, Paris! Am fost la Paris... este printre orasele mele preferate. Eu am stat o saptamana si tot mi s-a parut ca nu am reusit sa vedem prea multe. Pentru o singura zi eu cred ca ai vazut destul. Bine ca stai aproape, pentru ca poti merge mai des. Util articolul tau, dupa parerea mea. Daca as fi stiut unele lucruri pe care le-ai scris tu aici, cred ca as fi procedat putin altfel atunci cand am fost si eu. Dar le voi tine minte pentru data viitoare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost o experienta foarte scurta, dar foarte placuta. Abia astept sa merg acolo din nou, pentru ca stiu ca mai sunt multe minunatii de descoperit!

      Ștergere