vineri, 7 august 2015

Satul pitoresc Manubach

Azi iti mai povestesc, pe scurt, despre un loc pe care trebuie sa il vezi daca tot esti pe  Rinul de  Mijloc si tot vizitezi zona. Este vorba despre satucul Manubach, situat la 16 km de  Bingen am Rhein, in directia Bingen - Koblenz. Nu este situat pe  malul Rinului, dar exista indicatoare spre acest satuc romantic. Eu zic ca daca tot esti in zona, nu strica sa dai o fuga si pana aici, mai ales pentru ca si Manubach face  parte din patrimoniul mondial UNESCO.



Satul este extrem de mic, caci are in jur de 300 de locuitori, care se ocupa cu cresterea vitei de vie. Acum, sa stii ca locuitorii din Manubach nu se ocupa cu turismul, caci satul nu este chiar pe traseul turistic de pe malul Rinului, asa ca, daca decizi sa il vizitezi, sa nu te  miri daca bastinasii o sa te  priveasca cu gura cascata cand te  vor vedea fotografiindu-le casele. Dar daca spui un  "Guten tag!" si afisezi un zambet larg, lumea isi va vedea de treaba si te va lasa sa faci cate  fotografii vrei, fara sa te simti stingherit. Eu asa am facut si a functionat.
Despre sat o sa spun doar ca arata extraordinar, este un loc cu adevarat deosebit: strazi de piatra, inguste, case vechi cu barne de lemn si texte scrise cu migala si multe multe flori colorate, care dau un farmec aparte locului. Seamana cu Bacharach-ul, insa la un nivel mult mai mic. Te las acum cu cateva poze, ca sa iti faci o idee, dar eu zic ca cel mai bine este sa sa te convingi de frumusetea satului cu proprii tai ochi.
Si acum chiar ca am terminat cu Rinul Romantic, pentru anul acesta. Dar stai, asa am spus si in articolul trecut... asa ca, cine stie ce se mai intampla pana e  gata anul? 








2 comentarii:

  1. Foarte fain! Pare un muzeu, iar casele sunt exponatele. Ador sa vizitez astfel de sate, cred ca ti-am mai zis deja :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine zici, ca e ca un muzeu😊! Mie mi-a placut extraordinar de mult. Si da, mi-ai spus că îti plac astfel de locuri. Dar ma intreb, cui nu i-ar place un sat ca acesta?😊

      Ștergere